משפחה

בדיקת PSA חופשי משפרת את שיעור הזיהוי והאבחון של סרטן הערמונית

גברים בסיכון מוגבר צריכים לעבור סינון של בדיקת אנטיגן ספציפי לערמונית-PSA, אפילו אם ה-PSA הטוטאלי ובדיקה רקטלית דיגיטלית (DRE ) הן נורמליות, כך על פי תוצאות מחקר חדש שפורסם במגזין Urology. 

 קיימת אי וודאות לגבי פרמטרים לסינון עבור אוכלוסיות בסיכון גבוה לסרטן הערמונית. בדיקת PSA חופשי משפרת את הזיהוי של סרטן הערמונית בגברים עם PSA טוטאלי ו- DRE נורמליים, טוענים החוקרים.

בין 96′ ל-2002, כ-310 גברים בסיכון גבוה, א-סימפטומטיים, ללא היסטוריה של סרטן הערמונית, היפרלפסיה שפירה של הערמונית או נאופלסיה תוך- אפיתלית של הערמונית עברו סינון של הערכת סרטן הערמונית. גברים עם PSA טוטאלי של בין 2-10 ng/mL עברו גם בדיקת percent-free PSA .

מתוך המשתתפים, 62 גברים הופנו לבדיקה מונחת  אולטראסאונד טראנס רקטלית לביופסית הערמונית עקב percent-free PSA של פחות מ-27%, DRE לא נורמלי או PSA טוטאלי גבוה מ-4 ng/mL .מתוך ה-40 שעברו את הביופסיה המומלצת, 21 אובחנו עם סרטן הערמונית, תוצאה המניבה למעלה מ-50% זיהוי מבין כל הגברים שעברו ביופסיה וסה”כ זיהוי של קרוב ל-7% בכל האוכלוסיה בסיכון הגבוה.   אמנם ניתן לגלות את המחלה אצל הגברים הללו שרמת ה-PSA עולה תוך בדיקה שנתית, אך זוהי דרך לנצל הזדמנות לגילוי וזיהוי מוקדמים.

Urology. 2003;61:754-759

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה