ניפוח של בלון קטטר הפולי עם Triclosan יכול למנוע חסימות

לרב, משתמשים במים על מנת לנפח את  בלון הקיבוע של הקטטרים בדרכי השתן. אך על פי ממצאים ממחקר חדש, נראה כי שימוש ב-Triclosan , תמיסה נוגדת חיידקים, יכול ככל הנראה למנוע חסימה של קטטר הפולי (foley) -בעיה שכיחה שנגרמת בדר”כ עקב הצטברות ביופילם. 

 במחקר שפורסם בלנצט השבוע,  החוקרים השתמשו במודל של שלפוחית עם קטטר על מנת לקבוע אם ניפוח של בלון הקיבוע עם  Triclosan  יכול למנוע את encrustation עם Proteus mirabilis biofilms .  אפילו שתוך הבלון לא בא במגע עם הקטטר, ישנן הוכחות כי הגורמים נוגדי החיידקים שנמצאים בתוך הבלון יכולים לעבור בדיפוזיה לתוך השתן. החוקרים מצאו כי כש-P. mirabilis הוסף לתמיסת השתן בבלונים שנופחו במים, רמת הPH עלתה מ-6.1 ל-8.6 ונעשתה חסימה תוך 24 שעות. בניגוד לכך, במקרה של בלון קטטר שנופח על ידי triclosan  , השתן נשאר חומצי וזרם בחופשיות במהלך 7 ימי הניסוי.

החוקרים מסכמים כי תוצאות הניסוי מציעות דרך לשליטה על סיבוך שכיח בחולים עם קטטרים בשלפוחית לאורך טווח ארוך. טיפול המקושר לקטטר של דרכי השתן על ידי מתן חומר נוגד חיידקים ישירות לשלפוחית -בדרך זו ניתן להמנע מניגוד אנטיביוטי ב-gut flora במתן של תרופות דרך הפה.

Lancet 2003;361:1435-1437

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה