רב מקרי הדיסלפסיה בצוואר הרחם לא יתפתחו לסרטן

לפחות  80%  מהנשים עם הוכחה לחוסר נורמליות תאית בבדיקת PAP לא תפתחנה סרטן בצצואר הרחם,כך על פי ניתוח של  קבוצת חוקרים בריטים.  ממצאי הקבוצה הן על פי סינון של קרוב ל-350,000 נשים בבריטניה.

 מבין כל 10,000 נשים שעברו סינון בין השנים 76′-96′, כ-1500 זוהו כבעלות ציטולוגיה סרוויקאלית א-נורמלית שהתגלתה בבדיקת PAP. בתוך הקבוצה הזו, כ-800 עברו בדיקות נוספות,מתוכן כ-550 היו עם היסטולוגיה סרוויקאלית א-נורמלית ,כ-170 סבלו מן הא-נורמליות הזו במשך למעלה משנתיים.  ללא סינון, החוקרים העריכו כי 80 מתוך הנשים הללו צפויות לפתח סרטן עד שנת 2011, מתוכן 25 ימותו. סינון ואבחון מוקדם יכולים למנוע כ-10 ממקרי המוות הללו. בתכנית הסינון הצווארי של ה-NHS , כ-1000 נשים צריכות לעבור סינון למשך 35 שנים על מנת למנוע מוות. 

החוקרים מוסיפים כי יש להבין כי לא כל בדיקת PAP א-נורמלית צריכה להיקשר באופן ישיר לסרטן ולתמותה, כפי שרבות מהנשים רואות אותה. אמנם חשוב שלא להתעלם מא-נורמליות זו אך אין להחשיב אותה כבדיקת סרטן וודאית. רב הא- נורמליות הזו אינה מהווה בעיה כלל, מוסיפים החוקרים, אך הטיפול הוא פשוט ונשים רבות עוברות אותו אפילו ללא סיכוי של ממש לפתח סרטן . החוקרים מוסיפים כי  אנו בכל זאת חושבים כי כל מי שהיא בעלת בדיקה חריגה ברמה גבוהה צריכה טיפול מאחר שלאחת משמונים זה יכול בהחלט לעשות את ההבדל -מציל החיים. 

 החוקים מסכמים כי סרטן צוואר הרחם הוא אידיאלי לסינון ,מאחר שאין צורך בניתוח על מנת להגיע לצוואר הרחם וחריגויות יכולות להיות מטופלות בצורה מקומית.  אך ההשלכות של מחקר זה יכולות הן עבור סרטן הערמונית, סרטן השחלות, סרן המעי- כל אותם סוגי סרטן שאנשים טוענים שיש להתחיל לסנן מוקדם. ייתכן כי חלק גדול מאותן חריגויות שאובחנו כלל לא תתפתחנה לסרטן, אך הטיפול במקרים אלו יכול להיות מאד מזיק מאשר לאבחון של סרטן סרוויקאלי- מאחר שבהם מעורבים ניתוחים גדולים וטיפולי הקרנות. המחקר שלנו, מוסיפים החוקרים , הוא בנוגע לפוטנציאל הפגיעה. הוא מינימאלי במקרה של צוואר הרחם, אך במקרה של סוגי סרטן וניתוחים אחרים, יכולה להיות פגיעה בתפקוד המיני, פגיעה בשליטה על שלפוחית השתן ואפילו מוות,ואז מדובר במקרה שונה.

לכתבה במדסקייפ

BMJ 2003;326:901-904

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה