הנחיות והמלצות עדכניות להשתלת קוצבים ודפריברילטורים

ארגוני הקרדיולוגיה המובילים בארה”ב התכנסו כדי להציע הנחיות והמלצות עדכניות לשימוש בקוצבים, וקוצבים הכוללים גם דפריברילטורים.

ההנחיות החדשות הן על רקע התוצאות הקליניות העדכניות שהתפרסמו בשנים האחרונות, מאז פורסמו ההמלצות הקודמות. כעיקרון, ההמלצות מרחיבות את קהל היעד של הקוצבים והסינכרון של קצב הלב.

* טיפול בקוצב לחולים עם חסימת פרוזדור –  AV) acquired atrioventricular ), מוגדר בדרגת Class IIa (שמשמעותה שיש עדויות או דעות חיוביות לשימוש בטכנולוגיה), למטופלים עם חסימת AV מדרגה 3 ללא סימפטומים, וקצב עוררות חדר הלב של מעל 40 bpm. הקוצב מומלץ בעיקר לאותם חולים אשר אובחן אצלם אי ספיקהתפקוד תקין של חדר שמאל.

* השימוש בקוצב דו חדרי (BVP ) מומלץ בדרגת Class IIa לחולים עם אי ספיקה מתקדמת ו- QRS . באופן מיוחד ההמלצות מתייחסות ל- class III/IV של אי ספיקה ע”פ הגדרות ה-New York Heart   Association  – NYHA , ומחלת שריר לב, cardiomyopathy, עם QRS >/= 130 ms ו LV end-diastolic diameter >/= 55 mm ו- ejection fraction </= 35% .

* השתלת דפריברילטור, ICD לחולים עם LV ejection fraction </= 30%, post myocardial infarction >/= 1 month, and post coronary artery revascularization surgery >/= 3 months קיבלה דירוג של Class IIa   ולא Class I , נבעה בעיקר מכך שיותר חולים סבלו מאי ספיקה בקבוצת המטופלים הפעילה של מחקר ה- MADIT II , וכן גם עלות התועלת של הפרוצדורה.

* למניעה שניונית נעשתה הרחבה של קבוצת המטופלים המומלצת להשתלת ICD , בהתבסס על המימצאים של 27% בתמותה ואירועים. נמצא כי חולים עם VT ורמה מופחתת של EF יהיו אלו שיהנו באופן מירבי מהשתלת ICD.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה