משפחה

ארגון הבריאות העולמי הסיר את האזהרה מ”ביקורים שאינם חיוניים” בטורונטו, קנדה

ארגון הבריאות העולמי (WHO) הסיר את האזהרה מביקורים בטורונטו,החל מהיום.  אזהרות בנוגע להגעה לאזור הונג-קונג, ביג’יינג, ומחוזות גוואנגדונג ושנחאי בסין נשארות בתוקפן.

 אזהרות בנוגע להגעה לאזור מסוים ניתנות לאחר שיקול של מספר גורמים: סה”כ מקרי ה-SARS , המועד האחרון שבו היתה הדבקה, והמקרה האחרון של העברת המחלה מן האזור.  בטורונטו היו מספר שינוים בשבוע האחרון: מספר מקרי ה-SARS ירד, כ-20 יום עברו מאז ההדבקה האחרונה באזור ולא אושרו דיווחים על העברת המחלה מחוץ לאזור. ארגון הבריאות העולמי קיבל כמו כן אישור מהרשויות הקנדיות כי מיושמת כבר תוכנית הסינון והאבחון בשדות התעופה, כפי שהומלצה על ידי הארגון. בכל זאת, עדיין אין שינוי בהגדרתה של טורונטו כ”אזור נגוע”. ויאטנם לעומתה הוצאה מרשימת האזורים הנגועים ביום שלישי, ומוכרת כמדינה הראשונה שהצליחה לשלוט בהתפרצות המחלה.

מחלת ה-SARS היא המחלה המדבקת החמורה הראשונה של המאה ה-21, והיא מתפשטת בקלות ברחבי העולם בגלל קלות ההתניידות בעולם. מטרת אזהרות הנסיעה הללו היא להוריד את הזדמנויות להפצה בינלאומית נוספת של המחלה, שהיא עודנה מדבקת מאד ולא מובנת לחלוטין.  אזהרות הנסיעה מרועננות מדי יום על ידי ה-WHO ומבוססות על קריטריונים מגפתיים- משמע, הסיכון לבריאות העולמית שעלול לקרות במידה ואדם חומק מאמצעי הבטחון של הרשויות בטיול למקום אחר בעולם, ויכול לגרום להתפתחותה של  התפרצות המחלה במקום אליו יגיע.

לאתר ה- WHO   

לידיעה באתר “הארץ” באותו נושא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה