משפחה

מחקר אחרון קושר טיפול ב-HRT לסיכון מוגבר לחוסר שליטה על שלפוחית השתן

נשים עם היסטוריה של מחלות קרדיו ואסקולאריות (CVD) שלוקחות אסטרוגן + פרוגסטין נמצאות בסיכון גבוה יותר משמעותית לסבול מאי שליטה על שלפוחית השתן מאשר נשים שלא משתמשות בהורמונים הללו, כך על פי דיווח אחרון מחוקרים במחקר ה-HERS-Heart and Estrogen /Progestin Replacment Study . הסיכון עולה ככל שאורך הטיפול עולה, כך שנשים שמשתמשות באסטרוגן במשך 5 שנים הן בעלות סיכון של פי 5 כאשר אישה המשתמשת בהורמונים במשך שנה מכפילה את הסיכון. 

החוקרים מוסיפים כי כ-48% מן  הנשים שלקחו אסטרוגן ופרוגסטין כל יום סבלו מ-urge incontinence ,וכ-54%  סבלו מ-stress incontinence. לעומת זאת, מבין הנשים שלקחו פלצבו רק 36% פיתחו urge incontinence  ו-38% פיתחו stress incontinence. המחקר בדק גם את חומרת חוסר השליטה על השלפוחית על פי מספר המקרים בהם היתה דליפה במהלך השבוע. גם כאן, נשים שלקחו הורמונים היו בעלות סיכוי כפול לסבול ממקרים רבים יותר של דליפה בהשוואה לנשים על הפלצבו. 

המחקר מבוסס על מידע מלמעלה מ-1,200 נשים שלא סבלו מחוסר שליטה על השלפוחית לפני כן. כל הנשים במחקר היו בעלות של CVD והיו בממוצע גילאי -66 שנים. הנשים התבקשו למלא שאלונים בנוגע לחוסר שליטה על השלפוחית בתחילת המחקר, לאחר 4 חודשים , לאחר שנה ,שנתיים וארבע שנים. הנשים חולקו רנדומאלית ל-2 קבוצות שוות : 0.625 mg שלconjugated estrogens ו2.5 mg של medroxyprogesterone acetate  כל יום או פלצבו.

החוקרים מסכמים כי ממצאי המחקר הן בגדר מידע חדש שיש לבדוק אותו בהקשר הכללי של הטיפול באסטרוגן – גם בגלל שישנן הצעות כיום לטיפול, שטוענות כי אסטרוגן יכול להיות שימושי בטיפול בנשים עם דלקות חוזרות בדרכי השתן, וידוע כי בעבר חשבו כי ניתן יהיה לטפל באי שליטה בשלפוחית השתן בעזרת אסטרוגן, מאחר שיש קולטני אסטרוגן רבים בשלפוחית ובדרכי השתן אך מחקרים נוספים הראו כי אין שום יעילות בטיפול זה.  למרות הממצאים מוסיפים החוקרים כי עדיין אסטרוגן נשאר הטיפול הטוב ביותר עבור נשים הסובלות מגלי חום.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה