משפחה

‘לנטוס’– אינסולין מהפכני , המעניק לחולי הסוכרת איזון ל- 24 שעות ביממה בזריקה אחת בלבד

מושק בימים אלה עלידי חברת התרופות הבינלאומית “אוונטיס” ויהפוך למוצר הדגל בתרופות לטיפול בסוכרת.

*”לנטוס” LANTUS, אינסולין ארוך טווח, חדשני וייחודי המהווה פריצת דרך בטיפול בחולי סוכרת 1 ו 2 , מושק בימים אלה בארץ.

* המבנה הכימי של הLANTUS – מאפשר שחרור אינסולין, רציף ויציב על פני 24 שעות ללא תנודות חדות וזאת במתן חד יומי (בניגוד למשטר הטיפולי המבוסס כיום על מתן 1 2 זריקות) .

מדובר באינסולין ראשון ויחיד המספק רמה קבועה של אינסולין בדם למשך 24 שעות, הודות לטכנולוגיית השחרור המושהה שלו, ובכך מונע את התנודות המסוכנות ברמות הסוכר הגורמות לסיבוכים הנגרמים לחולים הלא מאוזנים, ביניהם עיוורון, מחלות כליות, אירועי לב, שבץ מוחי ומוות .התכשיר מיוצר על ידי חברת התרופות העולמית “אוונטיס” (AVENTIS).

רמות גבוהות מדי של סוכר בדם הנגרמות מכמות בלתי מספקת של אינסולין, יכולות לפגוע באיברים הפנימיים ולגרום אף למוות. רמות נמוכות מדי של סוכר בדם הנגרמות עקב רמה גבוהה של אינסולין בדם עלולות אף הן לגרום למחלות נלוות כגון שבץ מוחי, העלול להוביל למוות. לכן חייבים חולי הסוכרת לשמור בקפידה על האיזון בין מה שהם אוכלים ולזריקות שלהם, כדי להגיע לשליטה מלאה ברמות הסוכר בדם. לחולים רבים קשה בדרך כלל לשמור על איזון זה למרות המאמצים שהם משקיעים. משטר טיפולי של זריקה אחת של “לנטוס, ותוספת של כדורים או זריקות בעת הארוחות, תאפשר להם לאכול ולשתות באופן רגיל יותר ,להעניק להם ביטחון בידיעה שרמת הסוכר בדמם מאוזנת ,תקל על חייהם ( שיפור באיכות השינה ופחות לחץ נפשי), תסיר דאגה מליבם ותעזור במניעת הסיבוכים.

מחלת הסוכרת מוגדרת כיום על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגיפה עולמית, כיוון ששכיחותה בעולם נמצאת במגמת עלייה.

כ 177 מיליון איש מאוכלוסיית העולם הם חולי סוכרת . בארץ מתוך 400 אלף חולי סוכרת, כ 95% סובלים מסוכרת מסוג 2.

לדברי רוני בירנבוים, מנכ”ל אוונטיס ישראל כיוון ש”הלנטוס” לא נכלל השנה בסל הבריאות ניתן יהיה לרכוש אותו בבתי המרקחת.

רוני בירנבוים מסר עוד, כי “לנטוס” שווקה לראשונה בגרמניה במאי 2000 ובארצות הברית במאי 2001 ותוך זמן שיא הפכה לאינסולין הנרשם ביותר בארצות הברית. השקת “לנטוס” בבריטניה מהווה צעד נוסף של “אוונטיס” באסטרטגיית הגלובליזציה של המוצר שאמור להגיע ליתר ארצות העולם במהלך 2003. לדברי בירנבוים הקימה “אוונטיס” מפעל נוסף שיתחיל בייצור במהלך 2003 כדי לעמוד בביקוש המוגבר של התרופה בעולם.

חברת “אוונטיס” מתמקדת בתרופות מרשם בתחומי האונקולוגיה, קרדיולוגיה, סוכרת, אנטיביוטיקה, אלרגיה ובריחת עצם (אוסטיאופורוזיס).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה