ניתוח קיסרי יזום מונע אי שליטה על שלפוחית השתן לאחר הלידה

נשים שיולדות בניתוח קיסרי יזום ,כך שהניתוח החל אצלן לפני שהחלה הלידה , נראות כבעלות סיכוי נמוך יותר לסבול מחוסר שליטה על שלפוחית?השתן- ( stress urinary incontinence (SUI שלאחר לידה מאשר נשים שיולדות בצורה רגילה או שעברו ניתוח קיסרי לאחר שהחלה הלידה. החוקרים מוסרים כי יש צורך במחקרים נוספים על מנת לקבוע את ההשלכות שעשויות להיות למחקר זה. קבוצת החוקרים,מאוניברסיטת תל אביב, מוסיפה כי עדיין יש ויכוח האם מניעת פגיעה ברצפת האגן צריכה להיות אינדיקציה לניתוח קיסרי.

מאחר ש-SUI בנשים צעירות בדר”כ קורה לאחר פגיעה ברצפת האגן בגלל לידה וגינלית ומאחר שלא קיים מידע ברור קודם שאישר כי ניתוח קיסרי מונע פגיעה כזו, החוקרים עיצבו מחקר פרוספקטיבי שנועד להשוות את השכיחות של SUI בקרב נשים שילדו פעם אחת שנה לאחר הלידה. החוקרים ניתחו את השכיחות, תכיפות וחומרת ה-SUI שלאחר הלידה, בנוסף לפרמטרים דמוגרפיים ושל מיילדות בכל תת-קבוצה. 318 המשתתפות העוקבות רואיינו פרוספקטיבית כשנה לאחר הלידה ונשאלו האם הן חוו סימפטומים של SUI.מבין המשתתפות, כ-143 עברו לידות וגינליות ספונטניות, 84 עברו ניתוח קיסרי יזום ו-91 משתתפות עברו ניתוח קיסרי לאחר שהחלה לידה בעייתית. בין הנשים שעברו ניתוח קיסרי לאחר בעיתיות בלידה, הפתיחה הצווארית הממוצעת היתה 8.7 ס”מ והלידה נעצרה ללא כל התרחבות צווארית נוספת במשך כ-202 דקות.

 הנשים בכל הקבוצות היו דומות מבחינת הגיל ומבחינת גיל העובר,שימוש באפידורל, משקל התינוקות בלידה והציון של התינוקות במבחן אפגר (Apgar). החוקרים מצאו כי הקבוצה שעברה לידה וגינלית ספונטנית והקבוצה שעברה ניתוח קיסרי לאחר תחילת הצירים היו בעלות שיעור דומה של SUI ,12% ו-14% בהתאמה. בקבוצה שעברה ניתוח קיסרי אלקטיבי לעומתן, היה השיעור של SUI רק 4%. כמחצית מהסובלות מסימפטומים של SUI טענו שסבלו מסיפטומים בינוניים עד חמורים. לכל הנשים שדיווחו כי חוו סימפטומים הוצעו  הערכות אורודינמיות וטיפול. מבינהן, כ-15%-18% ביקשו לקבל הערכה כזו .

  ידוע כי כ-30% מן הנשים חוות פגיעה ארעית כלשהי  ברצפת האגן לאחר לידה וגינלית, אך ברב הנשים הבעיה לא מפריעה כך שיהיה צורך בטיפול. רופאים לא מעוניינים להמליץ לכל הנשים לעבור ניתוח קיסרי יזום על מנת למנוע את הבעיה הזו, ולכן יש צורך לפתח מנגנון לזיהוי גורמי הסיכון לפגיעה ברצפת האגן לאחר לידה וגינלית,כך שרופאים יוכלו לייעץ למטופלות בצורה יעילה יותר.

לידיעה באתר doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה