בדיקת שפעת יכולה לחסוך השימוש באנטיבוטיקה

אבחון תכוף של שפעת A או B יכול לפשט את הטיפול עבור ילדים הסובלים מחום שהגיעו  למחלקות הדחופות בבתי החולים. מבחן השפעת יכול לחסוך זמן, וגם עלויות כספיות בגלל השימוש באנטיביוטיקה,כך מדווחים חוקרים.  המבחן יכול להיות שימושי בעיקר בתקופת השיא של המחלות הויראליות הנשימתיות, בעיקר עבור ילדים קטנים שסובלים בדר”כ מטיפול אגרסיבי עקב מחלת החום ממנה הם סובלים.

על מנת לבדוק אילו השלכות, אם בכלל, יהיו לידע על תוצאות של מבחן תכוף זה על החלטות של רופאים לגבי טיפול,ניהול חולים ושחרורם מביה”ח, החוקרים ריכזו אבחנות שנעשו לילדים שהתקבלו לביה”ח בעונת השיא של השפעת ב-2002.

סה”כ של 391 ילדים השתתפו במחקר עד סיומו, בגילאים של בין חודשיים ל-21 שנים, שסבלו מחום של לפחות 38 מעלות וסבלו גם משיעול,נזלת,כאבי ראש,הרגשה כללית רעה או/וכאבי שרירים. אחיות חילקו בצורה רנדומאלית את החולים. לכל החולים ניקו את דרכי האף-לע, וקבוצה אחת עברה בדיקה של היציאה מיידית והתוצאות נכתבו על הגיליון של החולה. יציאות מן האף של הקבוצה השניה נבדקו רק לאחר 24 שעות והתוצאות ניתנו לרופא האחראי. כמחצית מן החולים היו חיוביים לשפעת.

הקבוצה שהרופאים היו עירניים לגבי תוצאות מבחן השפעת שלה הראו ירידה משמעותית בבדיקת ספירת דם, בתרבית דם, בבדיקת שתן וברנטגן של החזה, בהשוואה לקבוצה שהרופאים לא היו מודעים לדבר מחלתה.  מבחינה כספית, בערך דולרי, הבדיקות עבור החולים שהיה ידוע על מחלתם עלו כ-15$, לעומת קרוב ל-100$ ערך של בדיקות אצל הקבוצה שהרופאים לא ידעו על קיומה של השפעת. הבדיקה עצמה אמורה לעלות בסדר גודל של 12-15$ לחולה. בקרב הקבוצה החיובית המיידית התקבלו רק 4 מרשמים של שפעת, לעומת למעלה מ-20 בקבוצה שלא קיבלה אבחון מיידי. החוקרים מוסיפים כי בקרב מבוגרים הבדיה היתה ספציפית רק ב-70% מן המקרים, אך אצל ילדים הזיהוי היה אופטימלי.

לידיעה באתר doc’s guide

.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה