אלפי נשים העוברות IVF בבריטניה ”חולקות” ביציות

אלפי נשים המקוות להרות באמצעות הפרייה חוץ גופית (IVF) בבריטניה חולקות ביציות עקב הפיכתן של המרפאות לפופולריות במיוחד. תחת יוזמה זו,נשים מקבלות טיפול הפריה בחינם בתמורה להחזרת חצי מן הביציות שלהן לנשים אחרות שלא יכולות לייצר ביציות משלהן.

מנהל הפרוייקט מוסר כי מספר הטיפולים שנעזרים בביציות שנתרמו עלה מ-400 במהלך שנות ה-90 לכ-2000 בשת 01′ וככל הנראה ימשיך לעלות עד ל-5000 בשנת 2005. הרשות להפריה אנושית בבריטניה כמעט ואסרה את השימוש בביציות משותפות עקב מקרה של אשה שלא התייעצו בה בנוגע לתרומה מוצלחת של ביציות שלה ב-98. היה קיים חשש שנשים יתרמו ביציות לאור התועלת הכלכלית שבדבר ושבמקרה אחר לא היו עושות זאת, אך לבסוף הוסכם כי שימוש בביציות אלו יעיל עבור נשים שלא יכלו להרשות לעצמן IVF ושכך נמנעים מהסיכון הבריאותי במתן תרומה של נשים בריאות ללא צורך. 

 החוקרים מוסרים שבעבודתם הם למעשה חוסכים “פסולת” רבה של ביציות במרפאות ה-IVF. הוראות אחרונות של הרשות להפרייה הן כי לא התורמת ולא המקבלת של הביצית ייודעו על תוצאות ההפריה של האחרת. ההסכם כולל גם סעיף שאומר כי במידה ולא יאוספו מספיק ביציות לתרומה, התורמת תוכל להשתמש בכל הביציות שנאספו ללא תוספת תשלום.כמו כן נאמר כי בשום מקרה לא תהיה תורמת הביציות הורה חוקי של ילד שיוולד מתרומתה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה