משפחה

ארגון הבריאות העולמי מדווח על סה”כ של כ-7,296 מקרי SARS ועל כ-526 מתים מן המחלה ברחבי העולם

  בדיוווח האחרון שלו, מודיע ארגון הבריאות בעולמי כי כרגע  ישנם כ-7,296 מקרים של חולי SARS , ו-526 מתים מן המחלה, על פי דיווחי 30 מדינות. נתון זה מוסיף 119 מקרים חדשים של המחלה  ו-12 מתים מאז ה-9.5.

המצב בסין : סין דיווחה על 85 מקרים חדשים של SARS, כולל 54 מקרים בביג’ינג ועל 5 מתים נוספים. סה”כ המקרים כרגע בסין עומד על 4,884 חולים ו235 מיתות. בייג’ינג היא עדיין האזור הנגוע ביותר בסין, עם סה”כ מקרים של 2,227 ו-116 מתים. מאז תחילת החודש, בייג’ינג דיווחה על 862 מקרים חדשים ועל 41 מתים חדשים. למרות שאתמול, ה-10 למאי המספרים היו נמוכים יותר, ארגון הבריאות העולמי מוסר כי אין להסיק מכך על ירידה בהתפרצות מחלת ה-SARS בעיר. גורמים רבים המשפיעים על מאפייני המגיפה נותרו בלתי ידועים- למשל, על כמחצית מן המקרים החדשים של מחלת ה-SARS  לא קיימים כל רישומים על מגע עם חולה במחלה. מידע על אופי ההפצה של המחלה חשוב על מנת להבין את הדינמיקה של המגיפה.  נציגי ארגון הבריאות העולמי עובדים יחד עם רשויות בייג’ינג על מנת לשפר את ניתוח המידע ולפתח אפשרויות של מדיניות בתגובה להתפרצות.

המצב בפיליפינים: מאז אתמול, הפיליפינים דיווחו על סה”כ של 10 מקרי הידבקות ב-SARS ועל 2 מתים. כל החולים נמצאים בבידוד בביה”ח. שרשרת הנדבקים בפיליפינים החלה לאחר שחולה ב-SARS הגיעה לפיליפינים מטורונטו שבקנדה. החולה שהעביר את המחלה נפטרה בינתיים . ארגון הבריאות העולמי מחשיב את ההתפרצות בפיליפינים כנשלטת, ולכן גם לא קיימת עצה על הגבלת ההגעה למדינה.

המצב במונגוליה: שלשום הורדה מונגוליה ממפת המדינות עם הידבקות מקומית חדשה. 20 יום עברו מאז הדיווח האחרון על  המקרה האחרון.  סה”כ המקרים במונגוליה מסתכמים ב-9 חולים,ששישה מהם כבר החלימו,לא נרשמו מיתות מן המחלה. ארגון הבריאות העולמי לא מגביל את הביקור במדינה.

לדיווח באתר ה-WHO

חלוקת החולים על פי מדינות

למידע על ניהול מקרה של חולה SARS

על פי דיווח באתר עיתון “הארץ” , קבוצת מדענים מאוניברסיטת הונג קונג טוענת היום כי ייתכן שהנגיף הגורם למחלת ה-SARS תוקף את התאים בצורה הדומה לנגיף האיידס. לדבריהם, הם ניסו להשתמש בתרופה המשמשת להרכבת התרופות לנגיף ה-HIV, שמנעה מן נגיפי ה-SARS לפגוע בתאים המעבדות.

לידיעה באתר “הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה