שטיפת פצעים במי ברז מספיקה לילדים

על אף שהנוהל הרגיל בחדרי מיון הוא לשטוף פצעים עם תמיסה סטרילית, ממצאים של מחקר חדש גורסים כי שיעורי דלקות הם לא גבוהים יותר גם שמשתמשים במי ברז לשטיפת הפצעים.

 במחקר, שפורסם החודש ב- Annals of Emergency Medicine, השתתפו 530 חולים ,בגילאי שנה עד 17,שהגיעו לחדרי מיון עם חתכים פשוטים. לפי יום בחודש, הפצעים של הילדים במחקר נשטפו בתמיסה סטרילית או במי ברז לפני סיום. בדיקות של מי הברז בחדרי המיון נבדקו לפני הטיפול ולא נמצאו כל אורגוניזמים פתוגניים, מציינים החוקרים.  את התמיסה הסטרילית פיזרו באמצעות מזרק או אנגיוקטטר, ואת מי הברז שטפו על הפצע ישירות מן הברז על מנת להקל על השטיפה. למשתתפים הורו לחזור לחדר המיון לאחר יומיים-שלושה על מנת להעריך את התפתחות הפצע.

בסה”כ, חולים בשתי הקבוצות היו זהים . שיעורי הזיהום בפצעים שנשטפו במי ברז היו 2.9% ,ללא הבדל משמעותי משיעור ה-2.8% בקרב הקבוצה שפצעיה נשטפו בתמיסה סטרילית.  החוקרים מציעים כי מידע זה יוכל להוריד עלויות של טיפול בפצעים, יוריד את הסיכון ל-biohazard ואולי אף ימנע את הבלבול אצל ילדים -המפחדים מזריקה וחושבים כי התמיסה הסטרילית במזרק היא סוג של זריקה.

לידיעה במדסקייפ

    Ann Emerg Med 2003;41:609-616

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה