סימפטומים של PMDD חוזרים לאחר הפסקת הטיפול בפלוקסטין-fluoxetine

סימפטומים של( premenstrual dysphoric disorder (PMDD חוזרים ,תוך מחזור אחד אם ישנה הפסקה של הטיפול בפלוקסטין- fluoxetine בצורה רצופה במינון יומי או שבועי במהלך השלב הלוטאילי(לאחר הביוץ), כך על פי תוצאות מחקר חדש שכלל שני ניסויים שפורסם ב-American Journal of Obstetrics and Gynecology.

 שימוש יומי בפלוקסטין במהלך כל המחזור החודשי היה האישור המקורי של ה- FDA לטיפול בהפרעה, אומרים החוקרים . לאחרונה, מינון לא רצוף של פלוקסטין 20 מ”ג (יומי), במהלך השבועיים שלפני הוסת, אושר לטיפול בנשים עם PMDD.

 בכל ניסוי, כ-260 נשים קיבלו פלוקסטין או פלצבו במשך 3 מחזורים, עם משטרי מינון שונים ולאחריהם שלב של פלצבו במשך מחזור אחד. במהלך המחזור הראשון לאחר הפסקת הפלוקסטין, סימפטומים של PMDD התגברו משמעותית, על פי מספר מבחנים וסקאלות. אף שהתוצאות לא חזרו לבייסליין, קבוצת הפלוקסטין לא היתה בעלת תוצאות יותר טובות משל קבוצת הפלצבו בצורה משמעותית, אומרים החוקרים.

 החזרה המהירה של הסיפטומים תומכת בטענה כי PMDD היא יישות קלינית הנבדלת מדיכאון. ככל הנראה התועלת שבטיפול ב-PMDD ע”י פלוקסטין הוא על ידי מכניזם שונה . אפשרות אחת  היא שהמהירות שפלוקסטין מתחילה להשפיע על PMDD יכולה להיות מעורבת בשינויים המהירים ברמת הנוירוסטרואיד,כמו allopregnanolone.  החוקרים מציינים כי הזמן הארוך שלוקח לתרופה להתפנות מן הגוף יכול להציע הגנה ממושכת מהסימפטומים של PMDD לאחר הפסקת הטיפול. מידע מנוגד מראה כי ייתכן והפסקת המינון היומי של פלוקסטין בשלב הלוטיאלי נקשרת לירידה בתשוקה המינית ולכאבי שרירים. החוקרים מוסיפים כי יש צורך במחקרים נוספים שייפנו להערכה סיסטמטית של הסימפטומים במשך תקופה ארוכה יותר(מספר גדול יותר של מחזורים) לאחר הפסקה בטיפול ולאחר שלב ארוך יותר של טיפול בשלב האקוטי.

(חברת אלי לילי תמכה במחקר זה ו-3 מארבעת הכותבים הם חוקרים במעבדות החברה)

לכתבה במדסקייפ

   Am J Obstet Gynecol. 2003;188:887-895

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה