משפחה

יעילות ובטיחות השימוש ב-selective serotonin reuptake inhibitors בהשוואה לנוגדי דיכאון טריציקליים בטיפול ראשוני בדיכאון

מטרת מחקר זה היתה להשוות את היעילות והסבילות של תרופות טריציקליות נוגדות דיכאון עם selective serotonin reuptake inhibitors בדיכאון בטיפול ראשוני. המחקר הינו בתצורה של סקירה סיסטמטית ומטא-אנליזות של מחקרים רנדומאליים מבוקרים. 

  המחקרים שנסקרו היו צריכים לעמוד בדרישות מינימליות כגון-התאמה של גודל המדגם, תיאור מדויק של הטיפול,מקור ייצוגי של המטופלים,שימוש בקריטריה מאבחנת או במפרט ברור של פירוט אלו שלא יכולים להשתף ולא השתתפו במחקר, פרטים לגבי המספרים והסיבות לביטול השתתפות במחקר, ומדידת תוצאות בפירוט ברור. 

בסה”כ, כ-11 מחקרים,בהם השתתפו כמעט 3000 משתתפים השוו selective serotonin reuptake inhibitor עם נוגדי דיכאון טריציקליים . היעילות, בין selective serotonin reuptake inhibitor  והטריציקליים, לא היתה שונה בצורה משמעותית . יותר חולים משמעותית פרשו מטיפול הטריציקליים ,בעיקר בגלל תופעות לוואי. 

 רב המחקרים שנכללו היו קטנם ונתמכו על יד חברה מסחרית. חלק גדול מן המחקרים היו בעלי ערך מתודולוגי נמוך או שלא הציגו מידע מספק לניתוח, רובם היו לאורך פרקי זמן קצרים-בממוצע 6-8 שבועות. החוקרים מסכמים כי העדות על היעילות היחסית של selective serotonin reuptake inhibitor ונוגדי דיכאון טריציקליים בטיפול ראשוני היא מועטת ועם איכות משתנה. מיקום המחקר  קרוב לוודאי יהיה גרום חשוב בהערכת יעילות ובטיחות הטיפול בתרופות נוגדות הדיכאון.

לידיעה ב-BMJ

BMJ 2003;326:1014 -10 May

  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה