משפחה

חשיפה טרום הלידה לתרכובות כלור אורגניות נקשרה לעיכוב בהתפתחות הילד

תוצאות של מחקר שפורסם החודש במגזין Pediatrics מציע כי קיים קשר בין חשיפה של לפני הלידה ל-( dichlorodiphenyl dichloroethylene (p,p’DDE ולעיכוב בהתפתחות פסיכומוטורית ומנטלית בגיל 13 חודשים. מצד שני, הנקה לטווח ארוך מועילה להתפתחות נוירולוגית ודבר זה יכול לסתור את ההשפעה לחשיפת התינוק בכימיקלים אלו דרך חלב האם.

קבוצת חוקרים מספרד בדקו את הקשר בין חשיפה לתרכובות כלור אורגניות ברחם והנקה על ההתפתחות הנוירולוגית בתינוקות בני שנה. קבוצת המחקר כללה קבוצת לידה של זוגות של אם ותינוקה, החיים בסמוך למפעל אלקטרוכימיקלי ,היכן שרמות סביביתיות של hexachlorobenzene היו גבוהות. 

 הקבוצה מדדה רמות של מספר תרכובות כלור אורגניות ב-cord serum בשימוש בגז לכרומטוגרפיה(שיטה להפרדת תערובות).הם העריכו התפתחות מנטלית ופסיכומוטורית של כל אחד מהתינוקות בגיל 13 חודשים על ידי שימוש בסקאלת התפתחות התינוקות – Bayley ו-Griffiths.

החוקרים ראו קשר שלילי בין רמות ה p,p’DDE cord serum לבין התפתחות פסיכומוטורית ומנטלית. כל הכפלה של מנת ה-p,p’DDE גרמה לירידה של 3.50 נק’ בהתפתחות המנטלית ו-4.01 בפסיכומוטורית על פי הסקאלות. חשיפה ל-polychlorinated biphenyls נקשרה ישירות רק להתפתחות פסיכומוטורית,כותבים חוקרים. חשיפה טרום הלידה ל-hexachlorobenzene לא השפיעה כלל על ההתפתחות הנוירולוגית של הילד.  הנקה למשך זמן ארוך נקשרה לביצועים טובים יותר בסקאלות גם מנטלית וגם פסיכומוטורית. ילדים עם רמות גבוהות של p,p’DDE cord serum  שהונקו למשך זמן קצר היו בעלי הציונים הנמוכים ביותר בשתי הסקאלות.

לידיעה במדסקייפ

Pediatrics 2003;111:580-585

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה