משפחה

שבוע המודעות לסרטן העור: 390 תחנות לגילוי מוקדם נפתחו ברחבי הארץ

במהלך השבוע הקרוב יופעלו כ-390 תחנות לגילוי מוקדם של סרטן העור ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן בכל רחבי הארץ, לרגל שבוע המודעות לסרטן העור וגילוי מוקדם. התחנות יפעלו בשיתוף קופות החולים,משרד הבריאות והארגונים לדרמטולוגיה וכירורגיה פלסטית בבתי החולים, וכלל הציבור, ללא קשר להשתייכות לקופות החולים יוכלו לעבור בדיקה זו בחינם.  אדם שיגיע לתחנה ייבדק, יקבל חומר הסברה וכן טופס שיתעד את תוצאות הבדיקה שעבר לשם המשך מעקב אצל הרופא הפרטי. במהלך שבוע זה, ייערך מסע הסברה שיכלול בנוסף גם מודעות בעיתונים ופרסומים בטלוויזיה וברדיו. האגודה למלחמה בסרטן תפעל במקביל גם בבתי ספר שם יינתנו לתלמידים הרצאות, בנוסף לתכניות למניעת נזקי שמש המופעלות שנה. 


מירי זיו מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן (מתוך פרסומי האגודה): “ניתן למנוע את התפתחות סרטן העור באמצעות מניעה של נזקי שמש. כמו כן, ניתן כיום לאבחן מוקדם של סרטן העור, ובכך להעלות באופן משמעותי את סיכויי הריפוי. לכן, יזמנו באגודה למלחמה בסרטן בתחילת שנות ה- 90 את שבוע המודעות לסרטן העור במטרה להגביר את מודעות הציבור לחשיבות מניעת נזקי השמש ואבחון מוקדם של סרטן העור. מאז תחילת המבצע לפני כעשר שנים, עלה שיעור האבחון המוקדם של סרטן העור פי 3 בקרב נשים ופי 2 בקרב גברים”.

בנוסף, פרסמה האגודה מחקר חדש שאת תוצאותיו היא אימצה ונערך באירופה ובאוסטרליה, הקובע כי תזונה נכונה תסייע גם במניעהב והפחתת הנזק הנגרם לעור עקב חשיפה לשמש.  המחקר עקב אחר הרגלי אכילה ותהליכי התקמטותו של העור בקרב כ-500 משתתפים ביוון, שוודיה ואוסטרליה. לפי המחקר, אכילת ירקות מסייעת להאטת התקמטות העור ולמזעור הנזקים. משתתפי המחקר התבקשו למלא שאלונים שהתייחסו לתפריט היומי שצרכו. במקביל נמדדה ונרשמה התקמטות עורם לשמש באמצעים מיוחדים. מתוך המחקר עולה כי מבין המשתתפים, עורם של אלו שצרכו יותר פירות, ירקות כמו עלים ירוקים ושעועית,אספרגוס, לחם מלא ועוד התקמט פחות מאשר עורם של  אלו שהעדיפו תזונה שהיתה עתירה בבשר מעובד ובקינוחים בעלי אחוזי שומן גבוהים.  אם כן,נראה  כי הזדקנות והתקמטות העור עקב החשיפה לשמש מושפעת גם מבחירת התזונה, גם אצל אנשים מרקעים אתניים שונים. לפיכך מומלצת תזונה “ים תיכונית”- פירות, ירקות, שמן זית, קטניות ודגים, מאשר תזונה עתירת שומן, סוכר וקלוריות, לא רק בגלל הנזקים שגורמת האחרונה כמו עודף משקל,בעיות לב וכלי דם, סוכרת ועוד,אלא גם כי מזונות אלו קשורים להזדקנות מואצת של העור.

**** כל תחנות הבדיקה פורסמו בעיתונים וכן ניתן לפנות למוקד הטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן 1- 800-599-995לבירור כתובת התחנה. את האתר האגודה למלחמה בסרטו ניתן למצוא בכתובת: www.cancer.org.il

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה