ליפודיסטרופיה הקשורה ל-HAART נפוצה בילדים עם HIV

בילדים עם HIV המטופלים ב-HAART (או highly active antiretroviral therapy ),ליפודיסטרופיה היא שכיחה,מפותחת ומתקדמת, כך לפי חוקרים מאיטליה.

 במחקר זה השתתפו  37 ילדים שנדבקו בנגיף מאמם, המקבלים טיפול HAART  המבוסס על מעכב פרואטיז,PI בקיצור , ו-54 משתתפי ביקורת בריאים שהוערכו לאורך זמן, במשך 12 חודשים עבור שינויים בקומפוזציית הגוף על ידי שימוש ב-dual-energy X-ray absorptiometry או DXA ועל ידי MRI.

מידע מ-DXA הראה כי רב הילדים(70%) הראו מצבור של lipodystrophy-peripheral fat atrophy לאחר 3 שנים של טיפול ב- PI-based HAART וכי הפרופורציות עלו ל-84% לאחר שנה נוספתשל המשך טיפול דומה. בנוסף, מידע מן ה-MRI מראה כי כמות משמעותית של רקמות intra-abdominal adipose  היו ב-33%- 35% מבין הילדים שנחשפו ל-HAART. איבוד שומן פריפריאלי ורקמות intra-abdominal adipose  נקשרים לאורך הטיפול ב-HAART ,והם עצמאיים מתגובה במצב האימונולוגי של המחלה לטיפול .שינויים אלו בהרכב הגוף לא היו קיימים בקבוצה הבריאה.

לאור שינויים אלו נראה כי קיים סיכון מטבולי מוגבר בילדים ,אומרים החוקרים. לאור כך שילד עם HIV  חי יותר, מניעת וטיפול בתופעות חמורות כאלו הוא חשוב, על מנת להמשיך בטיפול ארוך טווח דרך טיפול פרמקולוגי, הם מוסיפים.

לידיעה במדסקייפ

J Acquir Immune Defic Syndr 2003;32:482-489.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה