משפחה

פחות תופעות לוואי של GI נקשרות ל-risedronate מאשר ל-alendronate בטיפול במבוגרים עם אוסטופורוזיס

בהשוואה ל-(alendronate (Fosamax , התרופה( risedronate (Actonel נקשרת לפחות תופעות גסטרואינטסטינליות (GI) במבוגרים , כך על פי תוצאות 2 מחקרים רטרוספקטיביים  חדשים (במימונה של חברת אוונטיס,יוצרת risedronate ,וחברת פרוקטור אנד גמבל, ו-Alliance for Better Bone Health ). ממצאי המחקר הנוכחי היו כי העלות של ארועים רפואיים שנקשרו ל-GI וקשורים ל-Fosamax  היו גבוהים פי 3  מאשר העלות של ארועים כאלה שנקשרו ל-Actonel  בחולים בגיל 65 ומעלה שקיבלו טיפול נוגד אוסטפורוזיס.

 מבין קרוב ל-3000 משתתפים בגיל 65 ומעלה שקיבלו מרשמים חדשים לאוסטפורוזיס ביין נוב’ 00′ -אוג’ 01′, כ-16% טופלו ב-risedronate  מדי יום, 28% עם alendronate מדי יום ו56% עם alendronate אחת לשבוע.גיל ממוצע היה 76 שנים, ו-93% היו נשים.  במהלך ארבעת החודשים הראשונים לטיפול בחולים ללא היסטוריה של GI ,ההוצאה הכספית הישירה לכל חולה כל חודש היתה כ-2.5$ דולר ל-risedronate,כ-7.4$ ל- alendronate  יומי, וכ- 7.5$ ל-alendronate  שבועי. גם מספר הביקורים בממוצע לחולה היה גבוה יותר ל-alendronate .

החוקרים מוסיפים כי חולים שטופלו ב- Actonel “עלו” בממוצע פי שלושה פחות מהמטופלים שהשתמשו ב- Fosamax. בחולים עם היסטוריה של GI, העלויות היו עדיין נמוכות יותר לאלו שטופלו עם risedronate  מאשר אלו שטופלו עם alendronate.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה