משפחה

גלאוקומה – תוצאות ארוכות טווח של ציקלוקואגולציה עם לייזר יאג עבור גלאוקומה נאו-וסקולרית

במחקר שבוצע בקליפורניה ב- Glaucoma Research & Education Group, San Francisco, and PharmaLogic Development, Inc., San Rafael בדקו את היעילות והבטיחות ארוכות הטווח של ציקלופוטוקואגולציה ללא מגע באמצעות לייזר יאג במקרים עם גלאוקומה נאו-וסקולרית. (1)

המחקר היה רטרוספקטיבי ולא השוואתי, במסגרתו טופלו 115 עיניים של 111 חולים מדצמבר 1987 עד ינואר 2001. נבדקו הפרמטרים של הטיפול והלחץ התוך-עייני לאחר הטיפול. לצרכי המחקר נקבע שהצלחה הינה לחץ תוך-עייני נמוך או שווה ל- 22 מ”מ כספית עם או ללא תרופות וללא התפתחות פטיזיס או צורך בפרוצדורות ניתוחיות נוספות.

משך המעקב הממוצע היה 27 חדשים וטווח בין חודש ל- 148 חדשים. הלחץ התוך-עייני הממוצע לפני הפרוצדורה היה 47.4 מ”מ כספית וטווח בין 26 ל- 70 מ”מ כספית. הלחץ התוך-עייני הממוצע לאחר הפרוצדורה היה 18.3 מ”מ כספית וטווח בין 0 ל- 44 מ”מ כספית. החולים עברו בין טיפול אחד ל-6 טיפולים. 82 עיניים עברו טיפול בודד. KaplanMeier survival analysis הראה סבירות של הצלחה כעבור שנה ב- 65 אחוזים, כעבור 3 שנים 49.8 אחוזים וכעבור 6 שנים 34.8 אחוזים. ב- 8.6 אחוזים התפתח פטיזיס.

המסקנה של החוקרים היא ש- noncontact nd:YAG cyclophotocoagulation מאפשרת הורדת לחץ תוך-עייני ממושכת בעיניים בהם לא ניתן להוריד את הלחץ באמצעות תרופות. יש לזכור שהסיבוכים של פעולה זו כוללים דלקת, איבוד ראיה והיפוטוניה וכן שייתכן שיהיה צורך בטיפולים חוזרים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה