משפחה

ירידה במינון של קורטיסטרואידים בשאיפה לא משפיעה על השליטה באסטמה

מטרת מחקר זה, שהתפרסם ב-BMJ, היתה לקבוע האם המינון של קורטיסטראוידים בשאיפה יכול לרדת בחולים עם אסטמה כרונית יציבה בזמן שנשארת שליטה על המחלה.

המחקר הרנדומאלי, כפול סמיות עם קבוצות מקבילות ארך כשנה ונערך בסקוטלנד. כ-260 חולים השתתפו במחקר, כולם עם אסטמה המקבלים טיפול רגיל עם קורטיסטרואידים בשאיפה במינון גבוה (בממוצע 1430µg  beclomethasone dipropionate) . החולים חולקו לשתי קבוצות: קבוצה שקיבלה מינון זהה למינון הרגיל שלה  וקבוצה שניה שקיבלה מינון קטן ב-50% מן המינון הרגיל. החוקרים השוו שיעורים של החמרה במחלה, ביקורים הקשורים לאסטמה אצל רופא ובי”ח,מצב בריאותי כללי  ואת המינון של הקורטיסטרואידים בשתי הקבוצות.

 היחס של המשתפים שעברו החמרה במצב האסטמה לא היה שונה משמעותית בין שתי הקבוצות -31% בקבוצה עם המינון המופחת ו-26% בביקורת. בצורה דומה, כך גם מספר הביקורים אצל רופא או בבי”ח והמצב הבריאותי הכללי  לא היו שונים משמעותית. בממוצע קיבלה הקבוצה עם המינון המופחת 348 µg של beclomethasone dipropionate פחות ליום מן קבוצת הביקורת ללא שינוי במינון השנתי של הקורטיסראודים בבליעה בין שני משטרי הטיפול. החוקרים מסכמים כי על ידי אימוץ הגישה הדוגלת במינון מופחת, לשימוש בסטרואידים בשאיפה במינון גבוה  באסטמה , ירידה במינון יכולה להיות מושגת ללא התפשרות על השליטה במחלה.

לאבסטרקט ב-BMJ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה