צריכת אלכוהול ותמותה בגברים עם היסטוריה של שבץ

בייעוץ לחולים עם היסטוריה של שבץ, לרופאים לעיתים חסר מידע לגבי הסיכונים והתועלת שבצריכת אלכוהול. מטרת מחקר זה היתה לבחון את הקשר שבין צריכת אלכוהול והסיכון של תמותה קרדיווסקולרית  בגברים עם היסטוריה של שבץ.

אוכלוסיית המחקר כללה 112,528 גברים, שמתוכם כ-1,320 דיווחו בתחילת המחקר על היסטוריה של שבץ. הגברים סיפקו מידע על צריכת האלכוהול האישית שלהם, שמוינה לאחת מתוך ארבע קטגוריות: לעולם או כמעט אף פעם לא צורך אלכוהול, צריכה של פחות מכוס לשבוע(צריכה קלה מאד), צריכה של בין 1-6 כוסות בשבוע (צריכה קלה) או צריכה של כוס ליום (צריכה מתונה) . מודלים של Cox proportional hazards  היו בשימוש על מנת להעריך את הסיכון היחסי של תמותה הקשורה לצריכת אלכוהול, לאחר התאמה והערכת גורמי סיכון קורונריים אחרים. 

במהלך מעקב ממוצע של כ-4.5 שנים, כ-369 גברים מתו, כ-267 מתוכם מתו ממחלות קרדיווסקולריות. בהשוואה לגברים עם היסטוריה של שבץ שהצהירו על צריכה מועטה במיוחד(לעולם או כמעט שלא שותים אלכוהול) אלו שצרכו אלכוהול בדרגות קל- מתון היו בעלי סיכון יחסי רב- משתנים לתמותה כוללת של 0.88, 0.64 ו- 0.7 (95% confidence interval ) בהתאמה, וסיכון יחסי לתמותה קרדיווסקולרית  של 0.89, 0.56 ו-0.64. בהשוואה למודלים המותאמים לגיל , התאמה לגורמי סיכון קורנוריים לא שינתה משמעותית את הערכות הסיכון לתמותה כוללת או תמותה קרדיווסקולרית.

החוקרים מסכמים כי מידע זה מצביע על קשר הפוך בין צריכה קלה- מתונה של אלכוהול והסיכון לתמותה כוללת או תמותה קרדיווסקולרית בגברים עם היסטוריה של שבץ, אך יש צורך במידע נוסף על מנת לאשר תוצאות אלו.

Arch Intern Med. 2003;163:1189-1193

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה