Tacrolimus נמצא יעיל בטיפול בויטיליגו בילדים

הטיפול ב-Tacrolimus היה יעיל בטיפול בויטיליגו (vitiligo ) כמעט כמו clobetasol, ויכול להיות הטיפול ה-  first-line המועדף בטיפול באזורי עור רגיש, כך על פי תוצאות מחקר חדש שפורסם החודש ב- Arch of Dermatology.

החוקרים שיערו כי בגלל התכונות האימונומודולטוריות שלה ובגלל הפרופיל הבטיחותי שלה, שבטוח יותר מקורטיסטרואידים, משחת tacrolimus  יכולה להשיג יחס השפעה רעלנית טוב יותר ולהציע דרך טיפול חדשה, אלטרנטיבית, לקורטיסטרואידים טופיקליים בילדים עם ויטיליגו. החוקרים מציינים כי ידוע להם ש- clobetasol הוא הקורטיסטרואיד הטופיקלי האפקטיבי ביותר לטיפול בויטילגו, מאחר שהוא מייצר פיגמנטציה בצורה תכופה יותר במקום שסטרואידים טופיקליים אחרים נכשלו ולכן בחרו בתרופה זו לשם השוואה במחקר ולא בסטרואידים אחרים. 

 20 הילדים שנבחרו למחקר זה סבלו מויטיליגו שלא טופל  בשום טיפול סיסטמטי או טופיקלי במשך חודשיים לפני תחילת המחקר. בכל ילד, 2 חבורות סימטריות באותו גודל וזמן התפתחות נבחרו. אחת טופלה עם 0.1% tacrolimus והשניה עם 0.05% clobetasol propionate  במשך חודשיים.  

 בין 20 הילדים, כ-18  (90%) הראו רה-פיגמנטציה במורפומטריה דיגיטלית, קרוב ל-50% של רהפיגמנטציה ב-clobetasol  וכ-41.3% ב-tacrolimus. תופעות לוואי חמורות היו אטרופיה ב-3 חבורות ו-telangiectasias  ב-2 חבורות ב-clobetasol  ו-2 מקרים של תחושת צריבה ב-2 חבורות ב-tacrolimus. החוקרים אומרים כי tacrolimus הוכח כיעיל כמעט באותה מידה כמו clobetasol propionate בשחזור צבע העור בחבורות של ויטיליגו בילדים. בגלל שהוא לא יוצר אטרופיה או תופעות לוואי חמורות אחרות, tacrolimus  יכול להיות יעיל מאד בטיפול במטופלים צעירים ובאזורי עור רגישם כמו עפעפיים, ויש לשקול את הטיפול באמצעותו בהפרעות עוריות אחרות שמטופלות כרגע על ידי סטרואידים טופיקליים לתקופות זמן ארוכות.

לידיעה במדסקייפ

     -בגיליון זה פורסם בנוסף למחקר גם מאמר מערכת בנושא.    Arch Dermatol. 2003;139:581-585, 651-654

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה