Spironolactone הוא cost- effective בטיפול בשעירות יתר אידיופתית

Cyproterone acetate, finasteride, ו- spironolactone הם שווים מבחינת האפקטיביות שלהם בטיפול  קצר טווח בשליטה על שעירות יתר בנשים ,כך על פי תוצאות מחקר חדש שפורסם בחודש שעבר ב- Fertility & Sterility. אך החוקרים מוסיפים כי spironolactone היה אפקטיבי לפרק זמן ארוך יותר, ושהשימוש בו היהcost-effective.

 כ-40 נשים עם שעירות יתר אידיופתית שביקשו להשתמש בגלולות למניעת הריון ,חולקו רנדומלית לטיפול של 12 חודשים עם cyproterone acetate,12.5 מ”ג ליום  למשך עשרת הימים הראשונים של המחזור ,finasteride, 5 מ”ג ליום או spironolactone, ב-100 מ”ג ליום. 

בסיום הטיפול, ציון ה-Ferriman-Gallwey  ירד בקרוב ל-40%  בכל שלושת הקבוצות. כשנה לאחר הטיפול, ציון ה-Ferriman-Gallwey  בקבוצת ה-spironolactone היה נמוך משמעותית מאשר בקבוצת ה-cyproterone acetate  או ה- finasteride . הפרופיל האנדרוגני לא השתנה משמעותית תוך כדי הטיפול. החוקרים מסכמים כי Spironolactone  הוא שימושי במיוחד בנשים שבהן גלולות למניעת הריון בלבד לא יעילות. הקומבינציה של spironolactone ב- 100 מ”ג ליום ו-גלולות למניעת הריון מונופאזיות היתה אפקטיבית  לפרק זמן ארוך מאשר הטיפול עם כל אחת משתי התרופות האחרות והיתה גם cost-effective.

לידיעה במדסקייפ

Fertil Steril. 2003;79:942-946

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה