משפחה

GSK עומדת בפני תביעת ענק נוספת בעניין הסרוקסט, הפעם באנגליה (first word )

GSK ניצבת כעת מול אפשרות לתביעה משפטית נוספת בהיקף כספי גדול, והפעם, באנגליה, כשהתובעים הם 3500 חברי אגודת משתמשי סרוקסט, ואגודות צרכנים נוספות, הטוענות שהתרופה היא “מוצר פגום”.

הקבוצה עוקבת אחר הגשת כתב האשמה שהוגש ע”י התובע הראשי של מדינת ניו-יורק, אשר לדברי היועץ המשפטי של הקבוצה, שימש כגורם מאיץ להחלטתם להגיש כתב תביעה. זה יוגש כנראה בחודש הבא.

לפי דיווח בעיתון ה-Independent הקבוצה מבקשת פיצוי לא ספציפי בגין השימוש בתרופה, ותשלום שיסייע בידם להפסיק את השימוש בתרופה באופן בטוח. לטענת הקבוצה, השימוש בסרוקסט גורם לנטייה להתאבדות, סימפטומים של נסיגה בהתנהגות, ואגרסיביות ברמות שהם גרועות יותר מהידוע בתרופות אנטי-דכאוניות אחרות.

אנלטיסטים חוששים שהתביעות נגד GSK עשויות לפגוע בבעלי המניות של החברה. בהקשר זה דווח בעתונות הבריטית שהמנכ”ל לשעבר של גלקסו, טרום המיזוג עם סמיתקליין ביצ’ם, הטיל ספק באשר לערך שהשיגו בעלי המניות של גלקסו כתוצאה מהמיזוג (בהיקף כספי של קרוב ל-200 מיליארד $) שנערך בשנת 2000 בין גלקסו וסמית קליין, אשר יצר את GSK.

בינתיים, מניית GSK ירדה מתחילת שנה זו ב-9% , אך זו עדיין יצרנית התרופות עם ערך השוק הגדול ביותר באירופה, ערך המגיע לכ-127 מיליארד $.

לדיווח ב-firstword

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה