אימון כלל גופי עם ויברציות יעיל בנשים מבוגרות (J Am Geriatr Soc)

מחקר אקראי חדש קובע כי Whole-body-vibration (WBV) training יעיל באותה מידה כמו אימון standard resistance (RES), לשיפור הכוח והזריזות בנשים מבוגרות.

במסגרת המחקר 89 נשים פוסט-מנופאוזליות חולקו אקראית לאימון WBV, אימון RES, או לקבוצת ביקורת שלא נטלה חלק באף אחד מהאימונים. הנשים לא נטלו טיפול הורמונלי חלופי, וגילן נע בין 58 ל- 74 שנים.

הנשים בשתי הקבוצות התאמנו שלוש פעמים בשבוע במשך 24 שבועות. קבוצת ה- WBV ביצעה תרגילי אקסטנסור סטטיים ודינמיים של הברך על משטח ויברציה, המעודד פעילות רפלקסיבית של השריר. קבוצת ה- RES ביצעה תרגילי leg-press ו- leg-extension דינמיים, מול התנגדות גוברת.

בסיום תקופת האימון, הכוח האיזומטרי והדינמי של האקסטנסורים של הברך גבר בשתי הקבוצות, שיפור של כ- 15% ו- 16% בקבוצת ה- WBV, ושל 18% ו- 14% בקבוצת ה- RES, בהתאמה.

שיפור משמעותי ובהיקף דומה נמדד בשתי הקבוצות גם במהירות אקסטנציה של הברך כנגד התנגדות נמוכה, וב- countermovement jump height. שיפור משמעותי בכל הפרמטרים שצוינו נרשם כבר לאחר 12 שבועות אימון.

J Am Geriatr Soc. 2004;52:901-908

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    אחיות ואחים יקרים,

    לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

    אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
    תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.