Atorvastatin מפחית את רמות CoQ10 בדם (Arch Neurol)

ממצאיו של מחקר פרוספקטיבי חדש מראים ש- Atorvastatin (Lipitor) מפחית בצורה ניכרת את הרמות בדם של הקו-אנזים Q10.

תופעות הלוואי הנפוצות של סטטינים קשורות בפגיעה בשריר ונעות ממיאלגיה ועד לרבדומיוליזיס. החוקרים העלו את ההשערה שתופעות אלו עשויות לנבוע מהחוסר ב- CoQ10 מכיוון שעיכוב הייצור של כולסטרול מעכב גם את יצור הקו-אנזים.

במחקר השתתפו 34 חולים שענו על הקריטריונים לטיפול בסטטינים. הריכוז הממוצע של CoQ10 בדמם בטרם החלו לקבל את הטיפול היה 1.26 ± 0.47 µg/mL. לאחר 30 יום של טיפול ב- atorvastatin ירד הריכוז ל-0.62 ± 0.39 µg/mL (מובהק סטטיסטית), ירידה מובהקת נרשמה כבר לאחר 14 יום של טיפול.

אף אחד מהחולים לא התלונן על מיאלגיה, חולשה או על תופעת לוואי חמורה אחרת.

החוקרים הדגישו שבמחקר לא נבדקו הרמות של CoQ10 ברקמות.

לסיכום הציעו החוקרים לשקול הוספה של CoQ10 לטיפול ממושך ב- atorvastatinבפרט וסטטינים אחרים בכלל. “הצעה זו נתמכת ע”י העובדה שמתן פומי של CoQ10 נסבל היטב ע”י החולים” הם הוסיפו.

Arch Neurol. 2004;61:889-892

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים