שימוש במוצץ אינו משפיע על היניקה בפגים (BMJ)

מחקר חדש מעיד כי נראה שהשימוש במוצצים בקרב פגים איננו משפיע על הסבירות ליניקה עם השחרור מבית החולים. בנוסף, בניגוד לדיווח קודם, לא מפחית השימוש במוצץ את משך השהיה בבית החולים.

בניגוד לכך, נראה כי שימוש בהאכלה מ-cup מגביר את הסיכויים ליניקה מלאה עם השחרור מבית החולים. אולם, מנהג זה נמצא קשור גם לשהיה ממושכת יותר בבית החולים.

הממצאים מבוססים על מחקר שנערך ב-319 ילודים פגים שנבחרו באקראי לקבלת אחת מתוך 4 התערבויות האכלה כאשר האם לא היתה מסוגלת להניק: האכלה מ-cup ללא מוצץ, האכלה מ-cup עם מוצץ, האכלה מבקבוק ללא מוצץ, או האכלה מבקבוק ללא מוצץ.

החוקרים מציינים כי השימוש במוצץ לא השפיע על תוצאות היניקה ועל הסבירות ליניקה עם השחרור מבית החולים או כמה חודשים לאחר מכן.

החוקרים מסבירים כי ילודים בקבוצה שהואכלה באמצעות cup נמצאו בסבירות גבוהה ב-73% להיות מוזנים ביניקה באופן מלא בזמן השחרור מבית החולים, בהשוואה לילודים שנמצאו בקבוצת ההאכלה מבקבוק, אך זמן השהייה הממוצע שלהם בבית החולים היה ארוך ב-11 ימים (p = 0.01).

לטענת החוקרים, הממצים לא תומכים בהמנעות משימוש במוצצים בפגים שנולדו לפני השבוע ה-34 כאסטרטגיה להגברת שכיחות היניקה בילודים אלה. בנוסף, הם מציינים, השימוש במוצץ לא מקצר את השהייה בבית החולים.

BMJ 2004.

לידיעה במדסייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה