CMV בדם עדיין קשור בהחמרה במחלת האיידס (Lancet)

ממחקר חדש עולה שזיהום ב- cytomegalovirus (CMV) קשור בהתקדמות במחלת האיידס, תופעה שכנראה לא השתנתה למרות הטיפול האנטי-רטרוויראלי היעיל שהוכנס לשימוש באמצע שנות ה-90.

החוקרים ציינו שבעידן זה של הטיפול האנטי-רטרוויראלי האפקטיבי כנגד HIV חלה ירידה דרמטית בשכיחות הסובלים מזיהום ב-CMV.

במחקר עקבו החוקרים אחר 374 חולי איידס לתקופה של 37 חודשים בממוצע. לכל החולים היתה לפחות בבדיקה אחת ספירת תאי CD4+ נמוכה מ-100 cells/L. 94.9% טופלו באמצעות הטיפול האנטי-רטרוויראלי במהלך המעקב ו-69% מהם קיבלו תוצאה שלילית לוירמיה של CMV.4% מהחולים נמצאו חיוביים ל-CMV באופן קבוע ו-27% קיבלו תשובה חיובית לסירוגין.

החוקרים מצאו שעדות ל-CMV היתה קשורה בסיכון גבוה פי 2.2 להתקדמות להפרעה העונה לקריטריונים של מחלת האיידס (מובהק סטטיסטית). כמו כן החולים הללו סבלו מסיכון גבוה פי 4.1 למות בהשוואה לחולים שהיו שליליים ל-CMV (מובהק).

ממצא נוסף שעלה מהמחקר היה שרמות ה-RNA של HIV במהלך המעקב היו קשורות בסיכון מוגבר להחמרה במחלה אך לא לתמותה.

מסקנת החוקרים היתה שסטטוס ה-CMV של החולה בשילוב עם רמות תאי CD4+ והעומס הנגיפי יכולים לשמש כאמצעי להכוונה ובקרה של הטיפול במחלה. “נותר עדיין לבדוק האם CMV הינו סמן בלבד של התקדמות המחלה או שיש לו תפקיד מרכזי בהדרדרות הזו” הם הוסיפו וציינו שבימים אלו יוצא לדרך מחקר אשר בודק את ההשפעה של טיפול כנגד CMV שתוצאותיו עשויות לעזור במענה על השאחה הזו.

Lancet 2004;363:2116-2121

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה