משפחה

שכיחות גבוהה של ניתוחי מפרקים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (Ann Rheum Dis)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי היארעות ניתוחי מפרקים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (Psoriatic Arthritis) נותרו גבוהים באופן עקבי, ועומדים על שיעור גבוה כפליים מזה המקובל באוכלוסיה הכללית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את המגמות לאורך זמן וההיארעות המצטברת של ניתוחי מפרקים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. המחקר התבסס על מאגר רישום ארצי, The Danish National Patient Registry, אשר שימש לזיהוי חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית. שיעורי ההיארעות לאחר חמש שנים ויחס שיעורי ההיארעות של ניתוחי מפרקים חושבו בארבע תקופות-זמן. לכל חולה התאימו החוקרים עשר ביקורות ללא דלקת מפרקים פסוריאטית מהאוכלוסייה הכללית.

בין השנים 1996 עד 2017 נכללו במאגר הרישום 11,960 חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (גיל ממוצע של 50 שנים, 57% נשים). יחס שיעורי ההיארעות של כל ניתוח מפרקי היה גבוה כפליים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, בהשוואה לביקורות בכל תקופות הזמן.

בקבוצת החולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, 2% נדרשו לניתוח מפרקים לאחר 5 שנים, כמו גם 10% מהחולים לאחר עשר שנים ו-29% מהחולים לאחר 15 שנים.

לאחר 15 שנות מעקב, הסיכון לניתוח מפרקים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית שאובחנו בגילאי 18-40 שנים היה גבוה יותר (22%), בהשוואה לביקורות באוכלוסיה הכללית בגילאי 60 שנים ומעלה (20%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי היקף ניתוחי מפרקים בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית נותר גבוה כפליים בין השנים 1996 עד 2012, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. לאחר 15 שנות מעקב, קרוב ל-30% מהחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית השלימו ניתוח מפרקים, וגם חולה שאובחן עם דלקת מפרקים פסוריאטית בגילאי 18-40 שנים היה בסיכון מוגבר לניתוח, בהשוואה לאדם בן 60 מהאוכלוסייה הכללית. מכאן עולה כי שיעור הניתוחים הגבוה מעיד על צורך שלא זכה למענה בגישת הטיפול הנוכחית בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית.

Ann Rheum Dis 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה