משפחה

ביקורת קשה של איגודים רפואיים ומקצועיים על הכוונה לאפשר המשך פירסום מזון מזיק לילדים . משרד הבריאות בתגובה: מדובר בשלב ביניים בלבד

כוונת משרד הבריאות לאפשר המשך פירסום מזון המוגדר כמזיק לילדים זוכה לביקורת ותגובות מצד מס’ איגודים רפואיים ומקצועיים.

באיגוד לרפואת ילדים מביעים מורת רוח על כוונתו של שר הבריאות לאפשר פרסום מזון מזיק לילדים. לדברי ראשי האיגוד, פרופ’ שי אשכנזי וד”ר צחי גרוסמן: “ליצמן – איכזבת. אם תיישם החלטה ברוח זו אתה פוגע בבריאות ילדי ישראל, בדיוק כפי שהזהרנו בועדה המקצועית. חזרנו ואמרנו: רק רגולציה על פי חוק יכולה להביא לתוצאות ממשיות.אנו קוראים לך לשקול מחדש את עמדתך בטרם נתוני ההשמנה והסכרת של ילדי ישראל יחמירו עוד“.

גם הפורום לתזונה בת קיימא ואיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מביעים דאגה עמוקה מהחשיפה כי סגן שר הבריאות ליצמן נכנע ללחצי תעשיית המזון ואינו מקדם את חקיקת חוק איסור פרסום ושיווק מזון מזיק,  ומזהירים כי הצעתו לרגולוציה עצמית מסכנת את בריאות הציבור.
טל חייקין, מנכ”ל הפורום לתזונה בת קיימא: ?סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, כך למדנו ממכתבו לתעשיית המזון, החליט להתמסר לאינטרסים הכלכליים של תאגידי המזון הגדולים תוך הפקרת ילדים ובני נוער בישראל לשיווק אגרסיבי וחמקמק של מוצרי מזון מזיקים, עתירי שומן, סוכרים ומלח.  ליצמן, שהכריז לפני שלוש שנים “מקדונלדס-אאוט” נחשף כאן כמגן של תעשיית המזון המזיק, על חשבון בריאות הילדים ובני הנוער. המחקר שנעשה במדינות רבות בעולם מראה באופן עקבי שהמודל של “פיקוח עצמי” באמצעות “אמנות” להתנהלות אחראית בפרסום אינו מוכיח את עצמו והוא בגדר לתת לחתול לשמור על השמנת. מצער כי ילדי ישראל ימשיכו להיות חשופים למסרים המעודדים אותם לצרוך באופן לא מבוקר מזון המזיק לבריאותם ומשפיע על עתידם כמבוגרים?

ד?ר חגי לוין, יו?ר איגוד רופאי בריאות הציבור, ההסתדרות הרפואית בישראל: “הגנה על בריאות הציבור בישראל מפני תחלואה ותמותה הנובעת מצריכת מזון מזיק לבריאות, מחייבת איסור פרסום מזון מזיק ואיסור פרסום ושיווק מכוון לילדים, בחקיקה , כפי שהמליצו אנשי המקצוע במשרד הבריאות.  כל התפשרות על עיקרון זה מסכנת את בריאות הציבור בישראל. משרד הבריאות צריך להיערך עכשיו ולהשלים את הליך חקיקת חוק איסור פרסום ושיווק מזון מזיק תוך חודשים בודדים. אנו קוראים למפלגות, שטובת הציבור לנגד עיניהן, להתחייב עכשיו להעביר בכנסת ה-22 את חוק איסור פרסום ושיווק מזון מזיק, למען הגנה על בריאותם של ילדי ישראל“.

ד?ר דורית אדלר, נשיאת הפורום לתזונה בת קיימא: “פרסום מזון מזיק עובד ומהווה גורם משמעותי לשיעורי השמנת ילדים המדאיגה על כך יש הסכמה של אנשי המקצוע וגם משרד הבריאות אשר בעקבותיה הוקמה הועדה.
רגולציה עצמית נמצאה לא יעילה ולכן יש הסכמה בקרב גופי בריאות הציבור שחייבים רגולציה מחייבת.  לאור זאת אי חקיקת חוק איסור פרסום הוא בבחינת הפקרת אוכלוסיית הילדים בארץ להמשך נזקי מגיפת התזונה המערבית על כלל השלכותיה הבריאותיות, החברתיות והכלכליות

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לפרסום:

מדובר במהלך משמעותי שמטרתו מניעת פרסום מזיק לילדים, שנעשה בדומה לתהליך סימון מוצרי המזון בשיתוף מלא של ענף התעשייה. מכיוון שאנו בממשלה בתקופת מעבר ללא כנסת פעילה, המשרד בחר בתהליך זה כשלב ביניים שאפשר ליישם אותו באופן מהיר ללא חקיקה.מודל זה יהיה חלק מהליך אסדרה שיימשך ויתקדם בממשלה הבאה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה