משפחה

הקשר בין תסמונת הלב השבור ובין מחלות ממאירות (Journal of the American Heart Association)

בקרב חולים עם תסמונת הלב השבור המוכרת גם בשם Takotsubo Cardiomyopathy, המתאפיינת בהופעה זמנית של חולשת חדר שמאל משנית לדחק קיצוני, חוקרים זיהו היסטוריה של מחלה ממארת באחד מכל שישה חולים, כאשר בחולים אלו שיעורי הישרדות נמוכים יותר לאחר חמש שנים.

מטרת המחקר הייתה לזהות הבדלים במאפיינים הקליניים ולבחון את התוצאות בטווח הקצר והארוך בחולים עם תסמונת Takotsubo Syndrome, עם או ללא היסטוריה של ממאירות. מקרים של Takotsubo Syndrome זוהו במאגר רישום International Takotsubo Registry והחוקרים הבחינו בין אלו עם ובלי היסטוריה של ממאירות. מטרתם הייתה לקבוע את ההבדלים במאפיינים הקליניים ובשיעורי התמותה בטווח הקצר והארוך. עוד הושלם תת-ניתוח להשוואת תמותה ארוכת-טווח בתת-קבוצה של חולים עם Takotsubo Syndrome עם וללא היסטוריה של ממאירות ותסמונת כלילית חדה בחולים  עם וללא היסטוריה של ממאירות.

בקרב 1,604 חולים עם תסמונת Takotsubo Syndrome שיעור הממאירויות עמד על 16.4%. חולים עם היסטוריה של ממאירות היו מבוגרים יותר ובקבוצה זו תועד סיכוי גבוה יותר לטריגר גופני, אך סיכוי נמוך יותר לטריגר רגשי, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של ממאירות. שיעורי התמותה בטווח הארוך היו גבוהים יותר בחולים עם היסטוריה של ממאירות, בעוד ששיעורי התמותה בטווח הקצר היו דומים.

בתת-ניתוח, שיעורי התמותה בטווח הארוך היו דומים בין חולים עם Takotsubo Syndrome והיסטוריה של ממאירות ובין חולים עם תסמונת כלילית חדה והיסטוריה של ממאירות. ממאירות זוהתה כגורם מנבא בלתי-תלוי לתמותה ארוכת-טווח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי היסטוריה של ממאירות עשויה להביא לעליה בסיכון לתסמונת Takotsubo Syndrome ולכן הם ממליצים לשקול בדיקות סקר הולמות לממאירות בחולים אלו.

JAMA Network Open 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה