עדויות חדשות תומכות בתועלת הלבבית של סויה (J Am Heart Assoc)

לאחר סקירת תוצאות עשרות מחקרים שנערכו במהלך שני העשורים האחרונים קובעים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association כי יש להמשיך ולהמליץ על צריכת חלבוני סויה כחלק מתזונה בריאה מאחר ולסויה השפעה חיובית על פרופיל השומנים.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי התיר לשייך למוצרי סויה טענות לתועלת לבבית משנת 1999. עם זאת, בשנת 2017 הסוכנות הציעה לשנות את האישור, בעקבות תוצאות סותרות ממחקרים שפורסמו לאחרונה אודות התועלת הלבבית של סויה.

בניתוח הנתונים הנוכחי הם אספו נתונים מ-46 מחקרי סויה שהוזכרו ע”י הסוכנות בהצעה להסיר את ההיתר לשווק את מוצרי סויה כבריאים ללב.

מהנתונים עלה כי סויה הפחיתה את רמות LDL בממוצע של 4.2-6.7 מ”ג/ד”ל, דומה לירידה ממוצעת של 6.3 מ”ג/ד”ל שתועדה במחקרים שהושלמו בשנת 1999 ותרמו לאישור ה-FDA את הטענות על יתרונות לבביים למוצרי סויה.

מניתוח הנתונים עלה כי סויה הפחיתה את רמות הכולסטרול הכולל ואת רמות LDL (Low Density Lipoprotein). החוקרים טוענים כי המטופלים יכולים לחוש בנוח כי סויה עשויה להפחית את רמות הכולסטרול באופן דומה לזה של מאכלים אחרים שאושרו ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי, דוגמת אגוזים.

J Am Heart Assoc 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה