משפחה

האם יש מקום לבדיקות סקר נרחבות למלנומה במבוגרים? (Cochrane Database Syst Rev)

מסקירת Cochrane חדשה עולה כי אין עדויות מספקות להערכת התועלת והנזקים של בדיקות סקר של מבוגרים למלנומה ממארת באוכלוסיה הכללית, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם ב-Cochrane Database of Systematic Reviews.

החוקרים משבדיה ביקשו להעריך את ההשפעות על תחלואה ותמותה של בדיקות סקר למלנומה ממארת באוכלוסיה הכללית. עם זאת, רק שני מחקרים ענו על קריטריוני הסקירה ולא היה מידע מספק אודות ההשפעות של בדיקות סקר על סך מקרי התמותה, אבחנת-יתר עקב בדיקות סקר, איכות החיים של המשתתפים, מקרי תמותה עקב סרטן העור, או שיעורי תוצאות חיוביות/שליליות-שגויות.

מחקר אחד מארצות להערכת התערבות שפותחה להגברת שיעור בדיקות עור עצמיות לא דיווח על תוצאים אלו, ומחקר אחד מאוסטרליה להערכת בדיקות סקר ברמת האוכלוסייה למלנומה ממארת מעולם לא הושלם בשל העדר מימון.

החוקרים כותבים כי העדויות הנוכחיות ממחקרים אקראיים ומבוקרים אינן תומכות ואינן שוללות את מקומן של בדיקות סקר של מבוגרים באוכלוסיה הכללית למלנומה ממארת. לאור זאת, אלו לא ענו על הקריטריון המקובל ליישום תכניות סקירה באוכלוסיה.

הסקירה לא בחנה את ההשפעות של בדיקות סקר של נבדקים עם היסטוריה של מלנומה ממארת או באלו עם נטיה גנטית למלנומה ממארת. במטרה לקבוע את היתרונות והנזקים של בדיקות סקר למלנומה ממארת יש להשלים מחקר אקראי קפדני להערכת כלל מקרי התמותה, אבחנת-יתר, השלכות פסיכו-סוציאליות וניצול משאבים.

Cochrane Database Syst Rev 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה