משפחה

טיפול תוך-ורידי ב-Vernakalant ולאחריו היפוך חשמלי לפי הצורך הינה גישה בטוחה ויעילה לטיפול בפרפור פרוזדורים (Int J Cardiol Heart Vasc)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology. Heart and Vasculature מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בהופעה חדשה של פרפור פרוזדורים, הכולל מתן תוך-ורידי של Vernakalant (ברינבס) ולאחריו היפוך חשמלי במקרים של כישלון הינה גישה בטוחה ויעילה.

השבה מהירה של מקצב סינוס הינה חלק מרכזי בטיפול בהופעה חדשה של פרפור פרוזדורים. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הבטיחות והיעילות של Vernakalant, חסם של מספר תעלות, בשילוב עם היפוך חשמלי חיצוני. מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל 230 חולים (35% נשים, גיל חציוני של 50 שנים) עם הופעה חדשה של פרפור פרוזדורים, אשר פנו למרכז רפואי שלישוני במהלך תקופה של שש שנים. הטיפול כלל מתן תוך-ורידי של Vernakalant ולאחריו היפוך חשמלי, במידה וטיפול תרופתי נכשל.

בתוך 11 דקות ניתן היה להשיב מקצב סינוס ע”י טיפול תרופתי בלבד ב-167 חולים (73%). תפקוד חדר שמאל של מתחת ל-55% (יחס סיכויים של 3.51) והיסטוריה של פרפור פרוזדורים פרסיסטנטי (יחס סיכויים של 2.33) זוהו כמנבאים משמעותיים של חוסר-תגובה לטיפול ב- Vernakalant. היפוך מקצב חשמלי היה מוצלח בכל החולים, פרט לאחד, בתוך 196 דקות ממתן המנה הראשונה של Vernakalant.

החוקרים לא זיהו אירועים חריגים חמורים משנית לטיפול. שלושה חולים נדרשו לטיפול נוסף באשפוז.

החוקרים מסכמים וכותבים כי גישת טיפול זו עשויה להוביל להשבה מהירה של מקצב סינוס ולכן עשויה לחסוך בעלויות ובניצול משאבים רפואיים.

Int J Cardiol Heart Vasc. 2019 Jul 11

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה