משפחה

הערכת היעילות והבטיחות של משלב Ezetimibe עם Atorvastatin בחולי סוכרת עם תסמונת כלילית חדה (Chem Pharm Bull)

מנתונים חדשים עולה כי טיפול משולב ב-Atorvastatin (ליפיטור) ו-Ezetimibe (אזטרול) יעיל יותר מטיפול ב-Atorvastatin בלבד בטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 ותסמונת כלילית חדה, לצד פרופיל בטיחות חיובי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו ב-Chemical & Pharmaceutical Bulletin.

בחולים עם סוכרת מסוג 2 והיפרליפידמיה קיים סיכון גבוה לאוטם לבבי או תמותה כלילית. השילוב של Ezetimibe עם Atorvastatin עשוי לשפר את יעילות ובטיחות הטיפול באוכלוסיית חולים זו. במטרה לבחון את היעילות והבטיחות של הטיפול המשולב, בהשוואה ל-Atorvastatin בלבד בחולים עם סוכרת מסוג 2 ותסמונת כלילית חדה, החוקרים השלימו מחקר עוקבה לא-אקראי, שכלל 95 חולים עם סוכרת מסוג 2 ותסמונת כלילית חדה, אשר לא קיבלו טיפול זה קודם לכן.

בהתאם לגישת הטיפו שנבחרה, החולים סווגו לקבוצת טיפול ב-Atorvastatin בלבד (46 חולים), או משלב Atorvastatin עם Ezetimibe (49 חולים). החולים היו במעקב לאחר שבועיים ו-12 חודשים. תוצאי הסיום העיקריים כללו היארעות אירועים קרדיווסקולאריים חריגים ושינויים בפרופיל השומנים ורמות hs-CRP.

לאחר 12 חודשים, ערכי כולסטרול כולל, טריגליצרידים ו-LDL היו נמוכים יותר משמעותית ורמות HDL היו גבוהות משמעותית בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה לטיפול ב-Atorvastatin בלבד (p<0.05 לכל ההשוואות). שיעורי בקרת רמות LDL לאחר שנה אחת היו גבוהים יותר משמעותית עם הטיפול המשולב, בהשוואה לטיפול ב-Atorvastatin בלבד (p=0.006).

החוקרים מדווחים עוד כי שבעה חולים בקבוצת הטיפול ב-Atorvastatin בלבד אושפזו בשנית בשל אנגינה פקטוריס, כאשר בקבוצת הטיפול המשולב חולה אחד בלבד נדרש לאשפוז חוזר מסיבה זו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב Atorvastatin עם Ezetimibe נמצא יעיל יותר מטיפול ב-Atorvastatin בלבד והינו בטוח לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 ותסמונת כלילית חדה.

Chem Pharm Bull (Tokyo). 2019;67(5):419-425.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה