משפחה

תסמונת Forgot-to-Pee Syndrome משפיעה על מיליוני עובדים במערכת הבריאות (מתוך הצהרה מטעם JANSCAUROTT)

לפי ההערכות העדכניות, קרוב למיליון אנשי צוות רפואי אינם רק סובלים מתסמונת Forgot-to-Pee (F2P Syndrome) אלא גם אינם מאובחנים, כך שמדובר בגורם המוביל השני בשכיחותו רק לשחיקה לתחלואה בקרב אנשי צוות רפואי בארצות הברית.

תסמונת F2P Syndrome כוללת משלב תסמינים צריכה רבה של קפאין, עומס רב מדי בכדי לגשת לשירותים ומצבים בהם האדם שוכח או לא מצליח לתת שתן. במקרים רבים, הדבר מוביל את הרופאים להצלבת הרגליים וביצוע ריקוד הפיפי. בסופו של דבר, ייצור שתן בכמות רבה ללא התרוקנות מוביל להידרונפרוזיס, כשל כלייתי וכל הסיבוכים של כשל כלייתי.

הצהרה מטעם JANSCAUROTT (Journal of the American National Society, Committee, and Association of Urinary Retention and Other Things Too) מבוססת על עליה ניכרת בדיווחי מקרים בספרות הרפואית המתארים אחיות, רופאים ואנשי צוות רפואי אחרים אשר תלויים בקפאין בכדי להצליח לעבור את יום העבודה, כל-כך עמוסים עד שהם שוכחים לחלוטין לתת שתן וסובלים מתסמינים בעקבות זאת. למרות שלא ידוע על מקרי תמותה משנית לתסמונת F2P Syndrome, בהחלט יש עליה משמעותית בצורך בהכנסת קטטר שתן, דיאליזה זמנית ועובדי שירות לנקות את הבלגן.

ישנם שני ממצאים פתוגנומניים של תסמונת F2P, הראשון הוא “סימן השתן”, בו המטופל עם התסמונת בשלב מוקדם נאנח כאשר מתחיל לתת שתן וכך מקל על מערכת השתן; הסימן השני קרוי “אורגזמת השתן” בה איש הצוות הרפואי עם תסמונת F2P מאוחרת גונח וחווה אורגזמה ממושכת בעקבות ההנאה של מתן שתן ראשון לאחר ימים ללא מתן שתן.

נפרולוגים, אורולוגים ורבים אחרים ברחבי המדינה מקווים כי ההצהרה החדשה מטעם ה-JANSCAUROTT תוביל להכרה רבה יותר בתסמונת ולשימור הכליות ושלפוחית השתן של הדורות הבאים של אנשי צוות רפואי.

מתוך הצהרה מטעם JANSCAUROTT

לידיעה ב-MedPage Today

הערת מערכת:

למרות שהכתבה עוסקת בצוות רפואי בארצות הברית, סביר להניח שהמצב בישראל אינו שונה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה