משפחה

חשיבות איכות החיים והמצב התפקודי בהערכת תוצאות הטיפול בחולים עם סרטן ריאות (J Oncol Pract)

בחולים עם סרטן ריאות מתקדם, טיפול מוצלח אינו מוגדר רק כטיפול המעלה את הישרדות החולים אלא גם ככזה השומר על איכות החיים והיכולת התפקודית של החולים. עם זאת, מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Oncology Practice עולה כי ההגדרה של טיפול מוצלח בעיניי החולים משתנה לאורך הטיפול הכימותרפי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע אם העדפות החולים, מאפייני החולים וחווית הטיפול משפיעים על משמעות הגדרת הצלחת הטיפול. הם השלימו מחקר כמותי, אשר התבסס על מדגם תצפיתי של חולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer). הם אספו נתונים מהרשומות הרפואיות וראיונות עם המטופלים.

בראיון הראשון של 235 חולים, 12% האמינו כי ההישרדות בלבד הינה היעד להגדרת הצלחת טיפול; אחרים הגדירו טיפול מוצלח כהישרדות עם היבטים אחרים, דוגמת איכות חיים והשגת יעדים אישיים חשובים. עם התקדמות הטיפול הכימותרפי, 47% מהחולים שינו את ההגדרה שלהם להצלחת טיפול. מניתוח סטטיסטי עלה כי בקרב חולים עם הכנסה נמוכה תועד סיכוי גבוה יותר לשנות את הגדרת הצלחת הטיפול, בהשוואה לאלו בעלי הכנסה גבוהה יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עם טיפול כימותרפי, חולים רבים מצפים לשיפור סיכויי ההישרדות שלהם ומבקשים לשמור על איכות החיים והיכולת התפקודית שלהם. הגדרת מטופלים את הצלחת הטיפול לעיתים קרובות משתנה לאורך הטיפול וחשוב להבטיח תקשורת בין המטפל והמטופל לאורך הטיפול הרפואי.

J Oncol Pract. Published online July 19, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה