משפחה

ההשפעה של טיפול באספירין על התמותה של נשים עם סרטן שד תלויה בשינויים גנטיים על-רקע סרטן שד (Cancer)

ממצאי מחקר תצפיתי חדש מרמזים לאינטראקציה בין גנים הקשורים בסרטן שד ובין תוצאות הטיפול באספירין בנשים עם סרטן שד. במאמר שפורסם בכתב העת Cancer מדווחים החוקרים כי לשינויים גנטיים על-רקע סרטן שד תתכן השפעה על הישרדות הנשים בעקבות טיפול באספירין.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר Long Island Breast Cancer Study, אשר כלל למעלה מ-1,200 נשים עם אבחנה בין 1996-1997. טיפול באספירין לפני אבחנת הממאירות נקבע על-בסיס ראיונות אישיים כ-96 ימים, בממוצע, לאחר האבחנה. עד תום שנת 2014 תועדו 476 מקרי תמותה מכל-סיבה, מהם 202 מקרי תמותה ספציפיים עקב סרטן שד.

לקביעת האינטראקציה האפשרית בין טיפול באספירין לפני אבחנת הממאירות ובין תמותה, החוקרים בחנו שני סמני מתילציה בדנ”א מדם היקפי ומתילציה של פרומוטורים בפאנל של 13 גנים הקשורים בסרטן שד.

שיעורי התמותה מכל-סיבה היו גבוהים יותר משמעותית בקרב נשים שנטלו אספירין עם עדות למתילציה של הפרומוטר של BRCA1 (יחס סיכון של 1.67), אך לא באלו ללא שינוי זה.  בנוסף, שיעורי התמותה הספציפיים עקב סרטן שד היו נמוכים משמעותית בקרב נשים שנטלו אספירין בהם לא הייתה עדות למתילציה של הפרומוטר של BRCA1 (יחס סיכון של 0.60). הממצאים היו דומים עבור PR (יחס סיכון של 0.78) ועם היפרמתילציה גלובאלית של LINE-1 (יחס סיכון של 0.63).

החוקרים כותבים כי במידה והממצאים יאושרו במחקרים נוספים, אזי לנתונים אלו עשויה להיות השפעה על תהליכי קבלת החלטות לטיפול בעקבות זיהוי תת-קבוצה של נשים עם סרטן שד בהן טיפול לפני-אבחנה באספירין עשוי להשפיע על התמותה בשלב מאוחר יותר. ממצאים אלו עשויים לסייע בקביעת גישות להפחתת הסיכון של הנשים במטרה לשפר את הישרדות חולות סרטן שד.

Cancer 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה