משפחה

השוואת טיפול ב-Budesonide-Formoterol אל מול Budesonide עם Terbutaline במבוגרים עם אסתמה (The Lancet)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי במבוגרים עם אסתמה בדרגה קלה-עד-מתונה, טיפול לפי הצורך להקלה על התסמינים של המחלה עם Budesonide-Formoterol (סימביקורט) היה יעיל יותר במניעת התלקחויות חמורות, בהשוואה לטיפול אחזקה במינון נמוך של Budesonide (בודיקורט) עם טיפול לפי הצורך ב-Terbutaline (בריקלין).

החוקרים בחנו את היעילות של משלב Budesonide-Formoterol כטיפול להקלה על התסמינים, אל מול טיפול אחזקה ב-Budesonide עם טיפול לפי הצורך ב-Terbutaline. הם השלימו מחקר רב-מרכזי, אקראי-מבוקר, בתווית-פתוחה, אשר נערך לאורך 52 שבועות ונועד לקבוע עדיפות של הטיפול. המחקר כלל משתתפים מ-15 מרכזים רפואיים בניו-זילנד, כולם בגילאי 18-75 שנים ומעלה, עם אבחנת אסתמה, אשר קיבלו טיפול תרופתי להקלה על התסמינים במהלך 12 השבועות הקודמים. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול הקלה במשלב Budesonide-Formoterol או לטיפול אחזקה ב-Budesonide עם טיפול לפי הצורך ב-Terbutaline.

מדגם המחקר כלל 890 משתתפים אשר חולקו לאחת מקבוצות הטיפול ו-855 משתתפים נכללו בניתוח הנתונים (437 בקבוצת הטיפול ב- Budesonide-Formoterol לפי צורך ו-448 חולים בקבוצת טיפול אחזקה ב-Budesonide עם טיפול לפי צורך ב-Terbutaline).

מהנתונים עולה כי שיעור ההתלקחויות החמורות למטופל בכל שנה היה נמוך יותר עם טיפול לפי צורך במשלב Budesonide-Formoterol, בהשוואה לטיפול אחזקה ב-Budesonide עם טיפול לפי צורך ב-Terbutaline (שיעור אבסולוטי למטופל בכל שנה של 0.119 לעומת 0.172; שיעור יחסי של 0.69, p=0.0049).

החוקרים מדווחים כי נזופרינגיטיס הייתה תופעת הלוואי הנפוצה ביותר בשתי הקבוצות ותועדה ב-35% מאלו שטופלו במשלב Budesonide-Formoterol וב-32% מהמטופלים ב-Budesonide עם טיפול לפי הצורך ב-Terbutaline.

ממצאי המחקר תומכים בהמלצות ה-Global Initiative for Asthma לפיהן טיפול במשלב קורטיקוסטרואידים עם Formoterol מהווה חלופה לטיפול יומי במינון נמוך של קורטיקוסטרואידים בחולים עם אסתמה קלה.

The Lancet, August 23, 2019

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה