משפחה

הנחיות חדשות ממליצות על טיפול להפחתת ריכוז LDL ככל הניתן (Eur Heart J)

בהנחיות חדשות מטעם ה-European Society of Cardiology וה-European Atherosclerosis Society ממליצים מומחים להפחית את רמות חלקיקי LDL (Low Density Lipoprotein) לערכים נמוכים ככל האפשר, בעיקר בחולים בסיכון גבוה.

המומחים מסבירים כי תיאוריית LDL אינה קיימת עוד ויש הוכחות לקשר סיבתי בין ריכוז LDL גבוה יותר ובין מחלה קרדיווסקולארית טרשתית וכי הפחתת חלקיקי LDL ככל הניתן עשויה להפחית אירועים קרדיווסקולאריים.

להלן עיקרי ההמלצות בהנחיות החדשות:

·       למניעה שניונית בחולים בסיכון גבוה מאוד, יש להפחית את ריכוז LDL בהיקף של לפחות 50% מערכי הבסיס ואל מתחת ל-55 מ”ג/ד”ל (בעבר היעד עמד על 70 מ”ג/ד”ל).

·       בחולים בסיכון גבוה מאוד תחת טיפול בסטטינים במינון נסבל מקסימאלי עם אירוע וסקולארי שני בתוך שנתיים, יש לשקול הפחתת ריכוז LDL אל מתחת ל-40 מ”ג/ד”ל.

·       למניעה ראשונית בחולים עם גורם סיכון שאינו היפרכולסטרולמיה משפחתית יש להביא לירידה של לפחות 50% בריכוז LDL הבסיסי ולהגיע לערך נמוך מ-55 מ”ג/ד”ל.

·       בחולים בסיכון גבוה, היעד עמד על פחות מ-50% מערכי הבסיס ואל מתחת ל-70 מ”ג/ד”ל (היעד בעבר היה 100 מ”ג/ד”ל).

·       בחולים בסיכון בינוני (סיכון של 1-5% למחלה קרדיווסקולארית בתוך עשר שנים) או בחולי סוכרת צעירים יותר ללא גורמי סיכון אחרים, יש לשקול יעד LDL של מתחת ל-100 מ”ג/ד”ל (בעבר היעד עמד על 115 מ”ג/ד”ל).

·       באלו עם מדד סיכון למחלה קרדיווסקולארית של 1% בתוך עשר שנים, יש לשקול יעד LDL של מתחת ל-116 מ”ג/ד”ל.

המומחים מסבירים כי אין סף תחתון לריכוזי LDL או עקומה בצורת J ליעילות הפחתת חלקיקי LDL ומחקרים להערכת בטיחות הטיפול ליעדי LDL נמוכים מאוד הדגימו תוצאות מבטיחות.

Eur Heart J 2019

לידיעה ב-MedPage Today

הערת מערכת:

הנכם מוזמנים להיעזר ב-מחשבון החברה לטרשת עורקים 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה