משפחה

טיפול במעכבי EGFR עשוי להביא להארכת הישרדות חולים עם NSCLC (מתוך Lung Cancer)

תוספת טיפול במעכבי EGFR לכימותרפיה עשוי להביא להארכת הישרדות כוללת והישרדות ללא-מחלה בחולים לאחר ניתוח להסרת סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) עם מוטאציות EGFR, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מסין, שפורסמו בכתב העת Lung Cancer.

החוקרים בחנו את ההשפעה של טיפול בתרופות ממשפחת TKI (Tyrosine Kinase Inhibitor) כטיפול אדג’וונטי בחולים עם NSCLC ומוטאציות EGFR, לאחר ניתוח להסרת הגידול הריאתי. הם השלימו מטה-אנליזה שכללה 11 מחקרים שבוצעו בין 2005-2018.

מטה-אנליזה של תשעה מחקרים עם סך כולל של 980 חולים מצאה כי הטיפול במעכבי EGFR הוביל לשיפור משמעותי בסיכויים להישרדות כוללת, בהשוואה לטיפול בפלסבו או כימותרפיה.

מניתוח לפי תתי-קבוצות, ארבעה מחקרים שכללו 471 חולים לא הדגימו תועלת לטיפול מונותרפי במעכבי EGFR, בהשוואה לטיפול כימותרפי בתכשיר יחיד; עם זאת, משלב מעכב EGFR עם כימותרפיה הוביל לשיפור משמעותי בסיכויי ההישרדות הכוללת, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד.

ב-11 מחקרים שכללו 1,152 חולים, טיפול במעכבי EGFR הוביל לשיפור סיכויי הישרדות ללא-התקדמות, בהשוואה לטיפולים שלא כללו תכשירים ממשפחת TKI. מניתוח לפי תתי-קבוצות עלתה עדיפות לטיפול מונותרפי במעכבי EGFR, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד, ועדיפות למשלב מעכבי EGFR עם כימותרפיה, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד.

שיעור אירועים חריגים חמורים היה נמוך ב-78% עם טיפול במעכבי EGFR בלבד, בהשוואה לטיפול כימותרפי. טיפול במעכבי EGFR לא הוביל לעליה ברעילות, כאשר ניתן בשילוב עם טיפול כימותרפי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול אדג’וונטי במעכבי EGFR עשוי לסייע במניעת הישנות סרטן ריאות.

Lung Cancer 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה