משפחה

היעילות והבטיחות של Glecaprevir/Pibrentasvir בחולים עם זיהום HCV כרוני והפרעות פסיכיאטריות (J Viral Hepat)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Viral Hepatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משלב Glecaprevir ו-Pibrentasvir (G/P, מבירט) הינו טיפול יעיל ונסבל היטב, עם שיעורי היענות גבוהים לטיפול בחולים עם זיהום כרוני בנגיף HCV (Hepatitis C Virus) והפרעות פסיכיאטריות.

למרות שטיפול בתרופות בעלות פעילות ישירה כנגד נגיף HCV הן מאוד יעילות ובטוחות, התחלת הטיפול לרוב מוגבלת בחולים עם הפרעות נוירו-פסיכיאטריות בשל חששות מפני היענות ירודה לטיפול ואינטראקציות בין-תרופתיות. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את היעילות, הבטיחות והתוצאים לפי דיווח המטופלים שנכללו במחקרים להערכת משלב Glecaprevir ו-Pibrentasvir.

מדגם המחקר כלל חולים עם זיהום כרוני בנגיף HCV מגנוטיפ 1-6, עם מחלת כבד מפוצה (עם או בלי שחמת כבד), אשר קיבלו טיפול במשלב G/P למשך 8, 12, או 16 שבועות. המשתתפים סווגו עם הפרעה פסיכיאטרית על-בסיס הרשומה הרפואית ו/או טיפול תרופתי נלווה. החוקרים בחנו את ההיענות לטיפול, יעילות הטיפול (תגובה נגיפית ממושכת 12 שבועות לאחר הטיפול), בטיחות הטיפול ותוצאים לפי דיווח המטופלים.

מבין 2,522 חולים שטופלו במשלב G/P, ב-789 חולים (31%) הייתה עדות להפרעה פסיכיאטרית, כאשר האבחנות הנפוצות כללו דיכאון (64%) וחרדה (27%). ההיענות לטיפול הייתה גבוהה באופן דומה (מעל 95%) בחולים עם ובלי הפרעות פסיכיאטריות.

שיעורי תגובה נגיפית ממושכת לאחר 12 שבועות עמדו על 97.3% בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות ועל 97.5% באלו ללא הפרעות אלו. בקרב חולים עם הפרעות פסיכיאטריות, שיעורי תגובה נגיפית ממושכת לאחר 12 שבועות נותרו מעל 96% לפי הפרעות פסיכיאטריות פרטניות וטיפולים תרופתיים שונים.

בסיכומו של דבר, מרבית האירועים החריגים היו בחומרה קלה-עד-בינונית, עם שיעורים נמוכים של אירועים חריגים חמורים ואירועים חריגים שהובילו להפסקת הטיפול ב-G/P בשתי קבוצות החולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב G/P הינו טיפול יעיל מאוד, נסבל היטב ומלווה בשיעורי היענות גבוהים בחולים עם זיהום כרוני בנגיף HCV והפרעות פסיכיאטריות.

|J Viral Hepat. 2019;26(8):951-960

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה