הנחיות חדשות לטיפול במיגרנה בילדים (Neurology)

לראשונה משנת 2004, ה-American Academy of Neurology וה-American Headache Society עדכנו את הקווים המנחים לטיפול אקוטי ומניעת מיגרנה בילדים ומתבגרים. ההנחיות העדכניות משלבות עדויות וניסיון שהצטברו לאורך 15 שנים נוספות, כאשר במהלך תקופה זו נרשמה עליה ניכרת בשימוש בטריפטאנים בילדים.

פאנל של 15 מומחים השלים סקירה שיטתית של הספרות הרפואית ודירג את איכות העדויות מדרגה נמוכה מאוד ועד לדרגה גבוהה. המומחים גם בחנו תכשירים שונים להערכת ההשפעה על כאב לאחר 30 דקות, שעה ושעתיים מהופעת מיגרנה.  הם מסבירים כי הם בחנו את כל העדויות הזמינות והבשורות הטובות הן שכעת ישנם טיפולים מבוססי-עדויות לילדים ומתבגרים אשר הוכחו כיעילים לטיפול בהתקפי מיגרנה.

לדוגמא, ישנן עדויות בדרגת בטחון גבוהה כי בהשוואה לפלסבו, הטיפולים האקוטיים הבאים יביאו להעלמת הכאב לאחר שעתיים במתבגרים: Sumatriptan במינון 10 מ”ג/Naproxen OT במינון 60 מ”ג; אותו שילוב במינונים של 30 מ”ג/180 מ”ג ו-85 מ”ג/500 מ”ג; כמו גם תרסיס תוך-אפי של Zolmatriptan.

ההנחיות לטיפול מונע מציינות כי משלב של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי ו-Amitriptyline היה יעיל יותר מ-Amitriptyline וחינוך בנושא כאבי ראש להפחתת מוגבלות על-רקע מיגרנה ותדירות התקפי מיגרנה.

למרות שהמומחים מזהירים כי Amitriptyline עלול להביא לעליה בסיכון למחשבות אובדניות והתנהגות אובדנית, הם מציינים כי למשלב טיפול קוגניטיבי-התנהגותיים עם הטיפול התרופתי תועלת ברורה התומכת בגישה זו במצבי מיגרנה כרונית.

ישנה הסכמה כללית כי גישה מולטי-דיציפלינרית המשלבת טיפולים אקוטיים ומניעתיים, כולל טיפול קוגניטיבי-התנהגותי ואורח חיים בריא, הינה הגישה הטובה ביותר לטיפול בחולים אלו.

המומחים לא מצאו טיפולים יעילים לבחילות והקאות על-רקע מיגרנה. עם זאת, הם מצאו כי טריפטאנים יעילים לטיפול בפוטופוביה ופונופוביה על-רקע מיגרנה.

תרופות חדשות שלא נכללו בהנחיות הן תרופות ממשפחת נוגדני CGRP (Calcitonin Gene-Related Peptide), אשר זוכות לתשומת לב רבה בטיפול במיגרנה במבוגרים. בשלב זה אין עדויות אודות תוצאות הטיפול בילדים ומתבגרים ולכן לא ניתן היה לכלול זאת בהנחיות.

Neurology. Published online August 14, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה