משפחה

תוצאות טיפול מונותרפי ארוך-טווח ב-Ticagrelor לאחר טיפול נוגד-טסיות כפול קצר בחולים לאחר התערבות כלילית מורכבת (Eur Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול מונותרפי ב-Ticagrelor (ברילינטה) לאחר חודש אחד של טיפול נוגד-טסיות כפול הינה גישה יעילה בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית מורכבת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של גישה ניסיונית המבוססת על 23 חודשי טיפול מונותרפי ב- Ticagrelor לאחר חודש אחד של טיפול נוגד-טסיות כפול, בהשוואה למשטר הטיפול המקובל (12 חודשי טיפול באספירין בלבד לאחר 12 חודשי טיפול נוגד-טסיות כפול) לאחר התערבות כלילית מילעורית מורכבת.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של מחקר Global Leaders, כאשר התוצא העיקרי כלל את משלב תמותה מכל-סיבה או הופעה חדשה של אוטם לבבי עם גלי Q לאחר שנתיים בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית מורכבת, אשר כללה לפחות אחד מהבאים: התערבות כלילית מילעורית רב-כלית, השתלת לפחות שלושה תומכנים, טיפול בשלושה נגעים ומעלה, התערבות כלילית בביפורקציה עם לפחות שני תומכנים, או תומכן באורך כולל של מעל 60 מ”מ.

בנוסף, החוקרים בחנו תוצא משולב ברמת המטופל, אשר כלל משלב של תמותה מכל-סיבה, אירוע מוחי, אוטם לבבי, או רה-וסקולריזציה כלשהי ואת סך האירועים החריגים הקליניים.

מבין 15,450 משתתפים שנכללו בניתוח הנתונים, 4,570 חולים שהשלימו התערבות כלילית מילעורית מורכבת היו בסיכון מוגבר לאירועים איסכמיים ואירועי דמם. בחולים עם התערבות כלילית מורכבת, גישת ההתערבות הניסיונית הפחיתה משמעותית את הסיכון לתוצא העיקרי (יחס סיכון של 0.64, רווח בר-סמך 95% של 0.48-0.85) ולתוצא המשולב ברמת המטופל (יחס סיכון של 0.80, רווח בר-סמך 95% של 0.69-0.93), אך לא תועדו תוצאות דומות באלו לאחר התערבות כלילית לא-מורכבת.

הסיכון לדימום מסוג 3 או 5 לפי סיווג BARC (Bleeding Academic Research Consortium) היה דומה (יחס סיכון של 0.97, רווח בר-סמך 95% של 0.67-1.40), כך שנרשמה ירידה משמעותית בסיכון לסך אירועים קליניים חריגים (יחס סיכון של 0.80, רווח בר-סמך 95% של 0.69-0.92).

החוקרים מציינים כי מאחר ומדובר בניתוח פוסט-הוק של הנתונים, יש להשלים מחקרים נוספים בנושא.

Eur Heart J. 2019;40(31):2605-2606

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה