משפחה

טיפול במעכבי SGLT-2 אינו מביא להסגת תהליכי רימודלינג בחולי סוכרת עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור (מתוך הכנס השנתי ה-23 מטעם ה-HFSA)

ההשפעה של טיפול במעכבי SGLT-2 (Sodium Glucose Cotransporter) על מבנה הלב בחולים עם סוכרת ואי-ספיקת לב תלויה בסוג אי-ספיקת לב. מנתונים שהוצגו בכנס השנתי ה-23 מטעם ה-Heart Failure Society עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 ואי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל, הטיפול בתרופות אלו לא הוביל לנסיגה או האטת רימודלינג שלילי של החדר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא נערכו מחקרים רבים להערכת ההשפעה האפשרית של מעכבי SGLT-2 על הסגת תהליכי רימודלינג בחולי סוכרת עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

מדגם המחקר כלל 241 חולים עם סוכרת ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל, אשר השלימו בדיקת אקו-לב כשנה לפני התחלת טיפול במעכבי SGLT-2. מבין אלו, 141 חולים (69% נשים, גיל ממוצע של כ-63 שנים) השלימו בדיקת אקו-לב חוזרת לאחר לפחות שנה אחת מהתחלת הטיפול התרופתי.

בחולים אלו מצאו החוקרים עליה ממוצעת מתונה, אך מובהקת סטטיסטית, במסת חדר שמאל, נפח חדר שמאל בתום-סיסטולה ובתום-דיאסטולה, נפח פרוזדור שמאל וסמנים אחרים הקשורים עם תפקוד דיאסטולי. עם זאת, לא נרשמה עליה או ירידה משמעותית במקטע הפליטה של חדר שמאל.

עד לפרסום מחקרים נוספים בנושא, ממצאי המחקר הנוכחי מעידים כי חלק מהיתרונות של מעכבי SGLT-2 בחולי סוכרת עם אי-ספיקת לב, אינם תקפים בהכרח לאלו עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל. עם זאת, ייתכן כי הערכת השינויים המבניים בלב לאחר שנה אחת של טיפול אינה מספקת בכדי לזהות השפעות מבניות וייתכן כי עדיף להעריך את התוצאות לאחר 2-3 שנים.

מתוך הכנס השנתי ה-23 מטעם ה-HFSA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה