משפחה

משלב Olaparib עם Bevacizumab משפר משמעותית הישרדות ללא-התקדמות סרטן שחלות מתקדם (מתוך כנס ה-ESMO)

טיפול אחזקה משולב, הכולל מתן Olaparib (לינפארזה) עם Bevacizumab (אווסטין) לווה בשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות מחלה בנשים עם אבחנה חדשה של סרטן שחלות מתקדם, בהשוואה לטיפול ב-Bevacizumab בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Society for Medical Oncology.

מחקר PAOLA-1/ENGOT-ov25 הינו המחקר הראשון בשלב III להערכת מעכב PARP () בנשים עם סרטן שחלות מתקדם תחת טיפול הכולל Bevacizumab, ללא תלות בנוכחות מוטאציות BRCA. החוקרים מרחבי אירופה, כמו גם יפן ופינלנד, גייסו 806 נשים עם עדות לתגובה מלאה או חלקית לטיפול סטנדרטי ראשוני. הנשים חולקו ביחס 2:1 לטיפול אחקה ב-Bevacizumab בשילוב עם Olaparib או פלסבו, אשר ניתנו למשך שנתיים.

תוצא הסיום העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות המחלה ותוצאי סיום משניים כללו את הזמן עד לצורך בטיפול נוסף, הישרדות ללא-התקדמות שניה, מרווח זמן עד תוספת טיפול שניה, הישרדות כוללת, איכות חיים בריאותית, בטיחות וסבילות הטיפול.

מהנתונים עלה כי התוצאות נטו לטובת Olaparib, כאשר יחס הסיכון עם טיפול אחזקה ב-Olaparib עמד על 0.59 (רווח בר-סמך 95% של 0.49-0.72). מניתוח ההישרדות ללא-התקדמות לפי מוטאציות BRCA ו-HRD (homologous recombination deficient) עלה כי חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 37.2 חודשים עם משלב Olaparib-Bevacizumab בנשים עם עדות למוטאציות BRCA, בהשוואה ל-21.7 חודשים באלו תחת Bevacizumab בלבד (יחס סיכון של 0.31, רווח בר-סמך 95% של 0.20-0.47).

בנשים עם גידולים חיוביים ל-HRD (כולל מוטאציות BRCA) גם תועד חציון הישרדות ללא-התקדמות של 37.2 חודשים עם Olaparib, בהשוואה ל-17.7 חודשים עם פלסבו (יחס סיכויים של 0.33, רווח בר-סמך 95% של 0.25-0.45). בתת הקבוצה של נשים עם גידולים חיוביים ל-HRD (לא כולל מוטאציות BRCA) תועד חציון הישרדות ללא-התקדמות של 28.1 חודשים עם Olaparib, בהשוואה ל-16.6 חודשים עם פלסבו (יחס סיכון של 0.43, רווח בר-סמך 95% של 0.28-0.66).

בכל הקבוצות תועד שיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר 12 חודשים ולאחר 24 חודשים עם טיפול ב-Olaparib: בנשים עם מוטאציות BRCA, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 94% לעומת 76% לאחר שנה אחת ועל 76% לעומת 39% לאחר שנתיים; בנשים עם גידולים חיוביים ל-HDR או BRCA נרשמו שיעורי הישרדות ללא-התקדמות של 89% לעומת 71% לאחר שנה ושל 66% לעומת 29% לאחר שנתיים; גידולים חיוביים ל-HDR, לא כולל מוטאציות BRCA, הדגימו שיעורי הישרדות ללא-התקדמות של 83% לעומת 69% לאחר שנה ו-52% לעומת 26% לאחר שנתיים.

מספר מחקרים אחרים תרמו נתונים המרמזים כי התועלת של הטיפול עשוי להיות תקפה גם לנשים רבות אחרות. ידוע כעת כי השימוש במעכבי PARP כקו-טיפול ראשון עשוי לשפר את התוצאות באוכלוסיות שונות.

מתוך כנס ה-ESMO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.