משפחה

גישה אופטימית לחיים עשויה להוביל לתוחלת חיים ארוכה יותר (JAMA Netw Open)

ממצאי מחקר חדש, אשר פורסמו בכתב העת JAMA Network Open, מעידים על קשר בין אופטימיות ובין סיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה, כמו גם סיכון מופחת למחלות לב וכלי דם.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשלים מטה-אנליזה וסקירה שיטתית להערכת הקשר בין אופטימיות ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים ותמותה מכל-סיבה. הם השלימו חיפוש במאגרי PubMed, Scopus ו-PsycINFO לזיהוי מחקרי עוקבה שבחנו את הקשר בין אופטימיות ופסימיות ובין אירועים קרדיווסקולאריים (משלב שכלל תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי לא-פטאלי, אירוע מוחי ו/או הופעה חדשה של אנגינה) ו/או תמותה מכל-סיבה.

החיפוש הוביל לזיהוי 15 מחקרים, אשר כללו 229,391 משתתפים. מבין אלו, 10 מחקרים סיפקו נתונים אודות אירועים קרדיווסקולאריים ותשעה מחקרים דיווחו על תמותה מכל-סיבה. משך המעקב הממוצע עמד על 13.8 שנים (טווח 2-40 שנים).

מניתוח הנתונים עלה קשר מובהק סטטיסטית בין גישה אופטימית ובין סיכון מופחת לאירועים קרדיווסקולאריים (סיכון יחסי של 0.65, p<0.001), עם הטרוגניות רבה. בדומה, החוקרים זיהו קשר בין גישה אופטימית ובין סיכון מופחת משמעותית לתמותה מכל-סיבה (סיכון יחסי של 0.86, p<0.001), עם הטרוגניות מתונה..

התוצאות נותרות זהות בעקבות ניתוח לפי תתי-קבוצות לפי אופן ההערכה, משך המעקב, מין ותקנון לדיכאון וערפלנים אפשריים אחרים.

ממצאי המחקר מעידים כי גישה אופטימית מלווה בסיכון מופחת לאירועים קרדיווסקולאריים ותמותה מכל-סיבה. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להגדיר טוב יותר את המנגנונים הביו-התנהגותיים בבסיס הקשר הנ”ל ולבחון את התועלת האפשרית של התערבויות שנועדו לעודד אופטימיות או להפחית פסימיות.

JAMA Netw Open 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה