משפחה

התערבות כלילית מילעורית ללא חומר ניגוד בחולים עם מחלת כליות כרונית עשויה להפחית את הסיכון לדיאליזה (מתוך כנס ה-TCT)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-TCT (Transcatheter Cardiovascular Therapeutics) עולה כי ניתן להשלים התערבות כלילית מילעורית ללא חשיפה לחומר ניגוד עם צמצום הסיכון לנפרופתיה משנית לחומר הניגוד, אך ללא פגיעה בהצלחת הפרוצדורה, באמצעות בדיקת IVUS (Intravascular Ultrasound) ומדידות פיזיולוגיות להנחיית הכנסת תומכנים.

בין השנים 2015-2018 הושלמו 99 פרוצדורות PCI (Percutaneous Coronary Intervention) שבוצעו ללא חומר ניגוד ב-82 חולים עם מחלת כליות כרונית בשלב 4-5. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 64.6 שנים, 68% אובחנו עם סוכרת, 40% טופלו בשל תסמונת כלילית חדה.

פרוצדורת PCI בוצעה בגישה רדיאלית ב-34% מהמקרים; משך זמן השיקוף הממוצע עמד על 25 דקות ומינון הקרינה הממוצע עמד על 1.1 Gy. במרבית החולים הושתלו תומכנים לנגע יחיד. הסיבוך היחיד שנקשר עם הפרוצדורה היה התנקבות משנית לשימוש במוליך במקרה אחד.

לאורך מעקב ממוצע של 328 ימים, 21% מהחולים נדרשו לטיפול כלייתי חליפי, כולל שלושה חולים שהחלו בטיפול בתוך 30 ימים מהפרוצדורה. זאת בהשוואה לשיעורי דיאליזה לאחר שנה אחת שעמדו על 48.3% במדגם דומה של חולים עם מחלת כליות כרונית אשר השלימו אנגיוגרפיה אבחנתית קונבנציונאלית, ללא התערבות כלילית מילעורית, אשר נחשפו בממוצע ל-40 מ”ל של חומר ניגוד. יחס הסיכון לדיאליזה במדגם שלא נחשף לחומר ניגוד עמד על 0.40 (רווח בר-סמך 95% של 0.21-0.75, p=0.0032).

הנתונים המוקדמים מעידים כי התערבות כלילית מילעורית ללא חומר ניגוד עשויה להפחית משמעותית את היארעות דיאליזה בחולים עם מחלת כליות כרונית מתקדמת, הנדרשים לאנגיוגרפיה פולשנית והתערבות כלילית.

מתוך כנס ה-TCT

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה