משפחה

על אף העלייה בתחלואת הקורונה בעולם והבלימה בירידה במס’ המאומתים בישראל משרד הבריאות מאשר ההמלצה שלא לשנות כעת את מדיניות הכניסה לישראל

מטה המאבק בקורונה פרסם אמש ההודעה הבאה:

“מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, אישר את המלצת הוועדה הבינמשרדית לסיווג מדינות, שלא לשנות כעת את מדיניות הכניסה לישראל ולא להגדיר מדינות כאדומות.

הוועדה, שהתכנסה הערב בראשות ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי פרייס, ובהשתתפות נציגי משרדי התחבורה והחוץ, סקרה את מצב התחלואה במדינות שונות, תמונת מצב הוורייאנטים ונתוני התחלואה הנכנסת.
הוועדה החליטה, כי למרות העלייה בתחלואה במספר ארצות באירופה ובמזרח, אין צורך בהגדרת מדינות כאדומות.

יצוין, כי נכון לעכשיו, אין שינוי בהנחיות התעופה בישראל.”

ואכן לפי דיווח מ-CIDRAP יש עלייה עולמית במס’ המאומתים השבועי ב-8% ביחס לשבוע הקורם, הנובעת בעיקר מעלייה במזרח הרחוק, אפריקה ואירופה.

להערכת ה-WHO מכיוון שחלה במקביל ירידה בהיקף הבדיקות, כמות המאומתים בפועל עלתה בשיעור גבוה יותר באופן משמעותי.  עם זאת נמשכת הירידה במס’ מקרי המוות העולמיים מקורונה.(אם כי כפי שפורסם קיימת הערכה כללית לדיווח חסר).

גם בארץ ניתן לזהות מעיון  בלוח הבקרה של משרד הבריאות התייצבות על כ-6500 מאומתים חדשים ליום ב-3 הימים האחרונים, ובמקביל המשך עלייה במקדם ההדבקה חזרה לכיוון 1.  עם זאת מס’ החולים הקשים (סה”כ וחדשים ליום) ממשיך לרדת באופן מתון וכך גם מס’ הנפטרים . 

הנתון שצריך להדאיג יותר הוא העובדה שאין כמעט הבדל מתחילת מרץ 22 בשיעור המאומתים המחוסנים ביחס ללא מחוסנים, מעל גיל 60 , כפי שניתן לראות בתרשים שלהלן, מה שמצביע על המשך דעיכת יעילות החיסון כנגד הדבקה ועל כך שזן ה-BA2 שהופך להיות הדומיננטי מדבק יותר מ-BA1 .

עם זאת הפער בין ההגנה על מחוסנים ללא מחוסנים ממשיך לבוא לידי ביטוי בנתוני החולים הקשים כפי שניתן לראות בתרשים הבא.

מחברי דו”ח אמ”ן מציינים היום בדו”ח השבועי שלהם את הנקודות המרכזיות הבאות:


  • נבלמה הירידה הכללית בתחלואה: מספר המאומתים החדשים, בממוצע שבועי, עומד על כ- 000,6 ונמצא עדיין במגמת ירידה קלה. עם זאת, מקדם ההדבקה עלה כבר מעל 9.0( קרי האטה בקצב ירידת התחלואה, ביחס לשבועות הקודמים). אם מקדם ההדבקה ימשיך לעלות בקצב דומה בימים הקרובים, הוא עשוי לעבור את הערך 1 כבר בשבוע הבא, ובכך יצביע על חידוש התפשטות המגפה.

  • עיקר התחלואה מזוהה בגילאים המבוגרים (בהשוואה לגודלה היחסי של האוכלוסייה). זאת, ככל הנראה מכיוון שבדיקות מוסדיות (אנטיגן מפוקח ו-PCR )מבוצעות בקבוצות גיל אלו באופן נרחב יחסית. להערכתנו, סביר כי גם בגילאי החינוך קיימת תחלואה בהיקף רחב, אולם היא מאופיינת בתת-דיווח בשל הירידה במספר הבדיקות המוסדיות המבוצעות באוכלוסייה זו, ביחס לגודלה.

  • בשלב זה לא ברור במדויק מה גורם להאטה בקצב הירידה בתחלואה. עם זאת, נראה כי שלושת הגורמים המרכזיים התורמים לכך, בדומה למדינות אחרות בעולם, הנם (א) הפיכתו של וריאנט 2.BA( המדבק יותר מאומיקרון) לדומיננטי בישראל לפני כשבועיים, (ב) דעיכת ההגנה החיסונית והמוגנות של מחוסנים (גם חדשים)מהידבקות, ו-(ג) הסרה הדרגתית של מגבלות התקהלות ופיחות משמעותי בזהירות ובהקפדה בציבור (ריחוק, מסיכות).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה