משפחה

היארעות וגורמי סיכון לזיהום בקורונה בקרב אנשי צוות רפואי (BMJ Open)

קורונה

מנתונים שנאספו במהלך הגל הראשון של מגפת הקורונה בדרום אפריקה עולה כי קרוב למחצית מאנשי הצוות הרפואי נדבקו בנגיף הקורונה, כאשר סיכון מוגבר תואר בקרב אלו עם עודף-משקל, השמנת יתר, או HIV, כך מדווחים חוקרים במאמר בכתב העת BMJ Open.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את שיעורי ההיארעות המצטברים של זיהום בנגיף הקורונה בקרב אנשי צוות רפואי במהלך הגל הראשון של המגפה בדרום אמריקה ולזהות גורמי סיכון דמוגרפיים, רפואיים ותעסוקתיים לזיהום.

מחקר החתך כלל 1,309 אנשי צוות רפואי משני בתי חולים אוניברסיטאיים בדרום אפריקה לאורך שישה שבועות בנובמבר ודצמבר בשנת 2020. החוקרים אספו את נתוני תוצאות בדיקות קודמות לנגיף SARS-CoV-2 ומאפייני המשתתפים בזמן השלמת בדיקת דם לזיהוי נוגדני IgG כנגד חלבון הגרעין של הנגיף התוצא העיקרי היה שיעורי היארעות מצטברים של זיהום בקורונה, אשר כללו תוצאות חיוביות בבדיקת PCR או נוגדני IgG. התוצא המשני היה גורמי סיכון משמעותיים שנקשרו עם הזיהום הנגיפי.

מבין 1,295 המשתתפים במחקר הסופי (81.5% נשים, 44.8% אחיות), 390 אנשי צוות רפואי (30.1%) נמצאו חיוביים בבדיקת PCR וב-488 אנשי צוות רפואי (37.7%) זוהו נוגדני IgG כנגד הנגיף, עם שיעורי היארעות מצטברים של 47.2% (611 חולים).

מניתוח סטטיסטי עלה כי עודף-משקל (יחס סיכויים מתוקן של 2.15, רווח בר-סמך 95% של 1.44-3.20), השמנת-יתר (יחס סיכויים מתוקן של 1.37, רווח בר-סמך 95% של 1.02-1.85) ונשאות HIV (יחס סיכויים מתוקן של 1.78, רווח בר-סמך 95% של 1.38-2.08) נקשרו באופן בלתי-תלוי עם זיהום בנגיף הקורונה. לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעורי הזיהום בין סביבת עבודה עם חשיפה רבה, מתונה, או מעטה לזיהום הנגיפי.

החוקרים כותבים כי שיעורי ההיארעות המצטברים הגבוהים של זיהום בנגיף הקורונה במדגם זה היה מפתיע בשלב כה מוקדם של המגפה וככל הנראה נובע מחשיפה הן בתוך והן מחוץ לבית החולים. להפחתת ההשפעה של זיהום בנגיף הקורונה על אנשי צוות הרפואי, יש להקפיד על אמצעי בקרת זיהומים ואמצעי הגנה להפחתת ההדבקה בקהילה, בנוסף לבדיקות סקר ל-HIV והפרעות מטבוליות.

BMJ Open. 2022 Mar 18

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה